Skip to main content
21 10 2014 | 13:07

Crypteia: Το start up του Περιστερίου που αγόρασε κολοσσός του Χονγκ Κονγκ

Εάν ψάχνει κανείς, τηρουμένων των αναλογιών βέβαια, ένα ελληνικό ανάλογο των εταιρειών τεχνολογίας που ξεφύτρωναν σαν τα μανιτάρια τη δεκαετία του 70 στα γκαράζ της Καλιφόρνιας, τότε σίγουρα – τουλάχιστον ως προς τα πρώτα βήματα – το ελληνικό startup Crypteia, που χθες εξαγοράστηκε χθες από την PCCWGlobal είναι ό,τι πιο κοντινό: τρεις φίλοι από το πανεπιστήμιο και το στρατό, όλοι τους “techfreaks”, αποφασίζουν ότι δεν μπορούν άλλο να είναι υπάλληλοι σε εταιρείες άλλων και ξεκινούν τη δική τους εταιρεία σε ένα διαμέρισμα στο Περιστέρι.

Και έχει σημασία και το timing. Είναι 2011, η Ελλάδα βρίσκεται ένα βήμα πριν το αποκορύφωμα της κρίσης και της χρεωκοπίας, με την ανεργία να καλπάζει και το κλίμα να είναι κάθε άλλο παρά θετικό για να ανοίξει κανείς μια επιχείρηση.

Ο Γιάννης Γκιόκας όμως και άλλοι οι δύο συνιδρυτές της Crypteia, θέλουν να δοκιμάσουν τις ιδέες τους και να φτιάξουν «κάτι δικό τους». Το βήμα έγινε, αυτό το «κάτι δικό τους» σταδιακά άρχισε να πετυχαίνει και κατάφερε να προσελκύσει πελάτες και να σταθεί στα πόδια του.

Για όσους δεν κατανοούν τα περί τεχνολογίας, η ιδέα που «πούλησε» το startup των τριών φίλων και συνεργατών ήταν ένα επιπλέον– το τελευταίο – δίχτυ ασφάλειας απέναντι σε απειλές για δίκτυα οργανισμών: η εταιρεία δημιούργησε μία πλατφόρμα αναφορών και ειδοποιήσεων (MOREAL), η οποία διαθέτει χαρακτηριστικά και λύσεις Security Incident & Event Management, μπορεί να λειτουργήσει με βάση το cloud, καθώς και να χρησιμοποιηθεί σε οποιοδήποτε λειτουργικό περιβάλλον. Η πλατφόρμα αυτή συσχετίζει και αναλύει δεδομένα στο δίκτυο του πελάτη, δεδομένα στο παγκόσμιο δίκτυο και συγκεντρωτικά στοιχεία σχετικά με απειλές. Με αυτόν τον τρόπο, εντοπίζει πιθανές εξελιγμένες απειλές.

Και καθώς το θέμα της ασφάλειας των δικτύων είναι ένα από τα κυριότερα ζητήματα που καλούνται να επιλύσουν εταιρείες που διαχειρίζονται δεδομένα που έχουν μια αξία (από τράπεζες, μέχρι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, εταιρείες λιανικού εμπορίου κλπ), η εταιρεία αποδείχθηκε ότι είχε κάνει μια πολύ καλή επιλογή ως προς την αγορά στην οποία απευθύνθηκε.

Έτσι από το 2011 και μετά η Crypteia άρχισε να μεγαλώνει: απέκτησε πελάτες από τράπεζες, μέχρι σούπερ μάρκετ και εταιρείες onlinebetting, αρχίζοντας μάλιστα να επεκτείνεται και εκτός των συνόρων: εταιρείες σε Μεγάλη Βρετανία, Κύπρο, Γερμανία, πέραν της Ελλάδας εκτίμησαν το προϊόν της εταιρείας και αγόρασαν τις υπηρεσίες της.

Και το ελληνικό start up θα συνέχιζε να αναπτύσσεται με τους ίδιους ρυθμούς, κάνοντας δειλά περιφερειακά βήματα, εάν δεν συνέβαινε το αναπάντεχο, το … «γύρισμα της τύχης». Στην περυσινή Infocom οι άνθρωποι του τεχνολογικού κολοσσού από το Hong Kong PCCW Global έπεσαν πάνω στον Γιάννη Γκιόκα, πληροφορήθηκαν για το τι κάνει και από εκεί και μετά όλα τα υπόλοιπα ήταν θέμα χρόνου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Crypteia, μέχρι στιγμής οι τρεις πρώην μέτοχοι έχοντας ξεκινήσει με μερικές χιλιάδες ευρώ επένδυση, στην πορεία του χρόνου επανεπένδυσαν συνολικά ένα ποσό της τάξης των 100 χιλιάδων ευρώ. Η εξαγορά από την PCCW – δεν έγινε καμία ανακοίνωση για τα νούμερα – έφερε μια πολύ ικανοποιητική ανταμοιβή για τους ιδρυτές της εταιρείας, ενώ για την εταιρεία εξασφάλισε πρόσβαση σε τεράστια δίκτυα πωλήσεων που εκτείνονται σε πάνω από 3.000 πόλεις σε περισσότερες από 130 χώρες παγκοσμίως αλλά και στα επενδυτικά κεφάλαια ενός εισηγμένου τεχνολογικού κολοσσού.

Πέρα από τα δίκτυα πωλήσεων ή τα κεφάλαια, πάντως, το βασικό μήνυμα της εξαγοράς είναι υπάρχει στην Ελλάδα ανεκμετάλλευτο επιχειρηματικό και τεχνολογικό δυναμικό που μπορεί να κινητοποιήσει το ενδιαφέρον ή ακόμη και τα επενδυτικά κεφάλαια μεγάλων και αναγνωρισμένων εταιρειών τεχνολογίας. Και είναι χαρακτηριστικό ότι η εταιρεία του HongKong, επένδυσε στην Crypteia υπό τον όρο ότι ο Γιάννης Γκιόκας και οι συνεργάτες του θα συνεχίσουν να τρέχουν και να αναπτύσσουν την εταιρεία και τα προϊόντα της. Και όπως λένε οι γκουρού των startups, οι μεγάλες εξαγορές δεν αφορούν μόνο μια καλή ιδέα, αφορούν τις ομάδες που λειτουργούν καλά και μπορούν να παράγουν διαρκώς νέα προϊόντα και νέες ιδέες.

Πηγή: Χάρης Φλουδόπουλος, capital.gr