Skip to main content
30 03 2018 | 12:37

Την επιτάχυνση των έργων για την έξοδο της Κεντρικής Μακεδονίας από την κρίση ζήτησε ο Τζιτζικώστας

Την επιτάχυνση των έργων για την έξοδο της Κεντρικής Μακεδονίας από την κρίση ζήτησε ο Τζιτζικώστας

Στις αναπτυξιακές προοπτικές της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και στο έργο που έχει γίνει για την επίτευξή τους αναφέρθηκε στη χτεσινή ομιλία του κατά τη λήξη του Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.

Ο κ. Τζιτζικώστας έκανε αναλυτική αναφορά στις προτεραιότητες, τις ανάγκες και τις διεκδικήσεις της Περιφέρειας, ζητώντας από την Κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό την επιτάχυνση των αναπτυξιακών παρεμβάσεων και της υλοποίησης των σημαντικών έργων, ώστε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας να αξιοποιήσει τις αναπτυξιακές δυνατότητές της και τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα.

Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας αναφέρθηκε στα έργα που υλοποιεί ή προωθεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στη δυτική Θεσσαλονίκη, όπως η λειτουργία του νέου κτιρίου της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, η νέα Δυτική Είσοδος της Θεσσαλονίκης, ο ανισόπεδος κόμβος της Λαχαναγοράς Κ16, το ειδικό χωρικό σχέδιο για όλο το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης, οι παρεμβάσεις στο δυτικό παράκτιο μέτωπο, η ανάπλαση του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά κ.ά.

Ο κ. Τζιτζικώστας ζήτησε την επιτάχυνση μιας σειράς έργων για την έξοδο της Κεντρικής Μακεδονίας από την κρίση, όπως επίσης και παρεμβάσεις στον τουρισμό, τον αγροτικό τομέα, την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία – νέες τεχνολογίες, που αποτελούν και τους βασικούς αναπτυξιακούς πυλώνες της περιοχής.

Ειδικές αναφορές έκανε ο κ. Τζιτζικώστας στο μετρό Θεσσαλονίκης και στην ανάγκη να προωθηθεί με ταχύτερους ρυθμούς η επέκτασή του στη δυτική Θεσσαλονίκη και το Αεροδρόμιο, όπως και στα έργα αναβάθμισης της δυτικής περιφερειακής οδού, ζητώντας να μπει τέλος στις καθυστερήσεις.

Επίσης, ο Περιφερειάρχης ζήτησε να βρεθούν πόροι για την κατασκευή της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, την κατασκευή κλειστού αυτοκινητοδρόμου για την είσοδο της χώρας από τους Ευζώνους, αλλά και τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων της ΔΕΘ, όπως και την παραχώρηση του στρατοπέδου Καρατάσιου. Επίσης, ο Περιφερειάρχης ζήτησε, την κατασκευή Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου στη Δυτική Θεσσαλονίκη, κοντά στο Λιμάνι και το Σιδηροδρομικό Δίκτυο, αλλά και τη σύνδεση του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, που καθυστερεί επί χρόνια.

Επίσης, έθεσε το θέμα της καθυστέρησης του έργου της θαλάσσιας συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης, την προώθηση των απαιτούμενων παρεμβάσεων για τον καθαρισμό και την προστασία του Θερμαϊκού κόλπου, την άρση των εμποδίων και καθυστερήσεων της κυβέρνησης για το ΣΔΙΤ ηλεκτροφωτισμού που θα αλλάξει τις συνθήκες φωτισμού στους δρόμους όλης της Κεντρικής Μακεδονίας και την ίδρυση μη κρατικών – ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Ο κ. Τζιτζικώστας επισήμανε την ανάγκη να προχωρήσουν άμεσα οι παρεμβάσεις για την προστασία και ανάδειξη του μνημείου του Τύμβου Καστά και της περιοχής της Αμφίπολης, ενώ αναφέρθηκε και στην ανάγκη για ένταξη όλων των «επιλαχόντων» νέων γεωργών της Κεντρικής Μακεδονίας στο πρόγραμμα επιδότησής τους. Επίσης, ζήτησε άμεση λύση στα θέματα της ΕΒΖ με την άμεση αποπληρωμή των τευτλοπαραγωγών, εγγυήσεις από την κυβέρνηση για τη νέα καλλιέργεια και τη συνέχιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των εργοστασίων της ΕΒΖ. Επίσης ο Περιφερειάρχης ζήτησε την πλήρη ενεργοποίηση του αγροτικού ΕΣΠΑ και την επίσπευση της επέκτασης του δικτύου φυσικού αερίου σε όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα της Κεντρικής Μακεδονίας.

Για την ενίσχυση του τουρισμού, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις, όπως η επίσπευση των διαδικασιών έκδοσης τουριστικής visa για πολίτες τρίτων χωρών, ενοποίηση μουσείων και αρχαιολογικών χώρων με θέσπιση ενιαίου εισιτηρίου, θεσμικό πλαίσιο για τη σύνδεση της Κεντρικής Μακεδονίας με τις Σποράδες και το Αιγαίο με υδροπλάνα, προαστιακό σιδηρόδρομο για Ημαθία - Πέλλα και Κιλκίς - Σέρρες και αναβάθμιση των οδικών συνδέσεων της Χαλκιδικής και του Αγίου Όρους.

Ο Περιφερειάρχης πρότεινε την καθιέρωση χαμηλού, σταθερού φορολογικού συντελεστή στο επίπεδο του 10% για τις νεοφυείς καινοτόμες επιχειρήσεις, με έδρα την Κεντρική Μακεδονία για να σταματήσει όπως επισήμανε χαρακτηριστικά «η φυγή των επιχειρήσεων και τα λουκέτα, για να χτυπηθεί αποφασιστικά η ανεργία και η μετανάστευση ειδικά των νέων ανθρώπων και για να κλείσουμε επιτέλους, την μεγάλη εθνική πληγή του brain-drain που άνοιξε η κρίση». Τέλος, ο Περιφερειάρχης ζήτησε τη μετεξέλιξη της Περιφερειακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε Περιφερειακή και Τοπική Διακυβέρνηση.

Παράλληλα όμως ο κ. Τζιτζικώστας διατύπωσε το νέο όραμα για την Κεντρική Μακεδονία: «Δεν έχουμε μπροστά μας, μια ευκαιρία, μπροστά μας έχουμε μια χειροπιαστή, ρεαλιστική δυνατότητα. Δεν πρόκειται για μία ακόμα αναπαραγωγή της παλιάς, κακοδιατυπωμένης και ξεπερασμένης λογικής περί ‘Θεσσαλονίκης – Πρωτεύουσας ή Μητρόπολης των Βαλκανίων’. Είναι η φρέσκια, σύγχρονη αντίληψη της ‘Κεντρικής Μακεδονίας – Πρωτεύουσας της Εξωστρέφειας’ όλης της χώρας. Αυτός είναι ο ρόλος που πρέπει να διαδραματίσουμε, σε μια εποχή ευρύτατων γεωπολιτικών, γεωστρατηγικών και γεωοικονομικών αλλαγών, που συμβαίνουν και εδώ, στην περιοχή μας. Αυτός ήταν ο χαρακτήρας και ο ρόλος, διαχρονικά της Θεσσαλονίκης, της Κεντρικής Μακεδονίας και της Βόρειας Ελλάδας. Να έχει τα μάτια και το μέτωπό της στραμμένο έξω».

Ο κ. Τζιτζικώστας ζήτησε από τον Πρωθυπουργό συνεννόηση στα μείζονα εθνικά θέματα, ενώ για το θέμα της ονομασίας των Σκοπίων εξέφρασε την κάθετη διαφωνία του στην πολιτική της κυβέρνησης: «Χρειάζονται δίαυλοι και σχέδιο που θα συνεκτιμά όλα τα δεδομένα στο χρόνο που γίνεται μια διαπραγμάτευση. Διαφωνώ ριζικά με τη στάση της κυβέρνησής σας στο ζήτημα της ονομασίας των Σκοπίων. Η μόνη λύση που μπορεί να σταθεί και διασφαλίζει τα συμφέροντα της χώρας σήμερα και στο μέλλον είναι μια συμφωνία που δεν θα εμπεριέχει τον όρο ‘Μακεδονία’ στην ονομασία του γειτονικού κράτους και θα κλείνει οριστικά τα ζητήματα, όπως ο αλυτρωτισμός, η προπαγάνδα και η παραχάραξη της Ιστορίας, ξεκινώντας από την αλλαγή Συντάγματος των Σκοπίων».