Skip to main content
13 09 2019 | 07:42

Με ελαστικά Dunlop οι συμμετέχοντες των grand prix Moto2 επιτυγχάνουν ταχύτερους γύρους προς το τέλος του αγώνα

Με ελαστικά Dunlop οι συμμετέχοντες των grand prix Moto2 επιτυγχάνουν ταχύτερους γύρους προς το τέλος του αγώνα

Το 2019 ήταν η χρονιά με την σημαντικότερη αλλαγή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM Moto2TM από το ξεκίνημά του, μια δεκαετία πριν.

Η αλλαγή σε κινητήρες Triumph έχει μειώσει τους χρόνους/γύρο πάνω από ένα δευτερόλεπτο στις περισσότερες πίστες, με τη ροπή του τρικύλινδρου κινητήρα να ενισχύει τις ταχύτητες που αναπτύσσονται κατά την έξοδο από τις στροφές. Ένας ακόμα παράγοντας που συμβάλλει στον γρήγορο ρυθμό είναι η είσοδος των νέων ελαστικών Dunlop, τα οποία περιλαμβάνουν ένα φαρδύτερο οπίσθιο ελαστικό και έχουν χρησιμοποιηθεί σε αγώνες από το Ισπανικό Grand Prix του Μαΐου.

Ευρύτερα, Ταχύτερα, Μεγαλύτερα

Στους 3 εναρκτήριους αγώνες, η Dunlop χρησιμοποίησε το οπίσθιο ελαστικό πλάτους 195χιλ. τεχνικών προδιαγραφών 2018, πριν αλλάξει στην πίστα Jerez στο ελαστικό τεχνικών προδιαγραφών 200 χιλ.

O Simon Betney, υπεύθυνος του event, δήλωσε: «Στα ελαστικά ίδιων ενώσεων, παρατηρήσαμε βελτίωση κατά μισό δευτερόλεπτο στο χρόνο/γύρο στα περισσότερα σιρκουί, χρησιμοποιώντας φαρδύτερο ελαστικό. Παρατηρήσαμε κυρίως μεγάλα οφέλη σε ό,τι αφορά τη συνοχή και την αντοχή, παρά την αύξηση της ισχύος και της ροπής. Στην πίστα του Brno, όλο το Grand Prix ήταν ταχύτερο κατά 32 δευτερόλεπτα σε σχέση με το 2018, με τους μέσους χρόνους/γύρο να είναι ταχύτεροι κατά 1,8 δευτερόλεπτα. Στο Silverstone, ο αγώνας ήταν ταχύτερος κατά 40 δευτερόλεπτα, σε σχέση με τον τελευταίο αγώνα που πραγματοποιήθηκε εκεί δύο χρόνια πριν».

Συγκεκριμένα, η σειρά της Dunlop επιδεικνύει διαρκή απόδοση, με τους αναβάτες να επιτυγχάνουν ταχύτερους γύρους προς το τέλος του αγώνα, όπως στο βρετανικό Grand Prix, όπου το νέο ρεκόρ γύρου τέθηκε στον προτελευταίο γύρο.

Φέτος, ο Alex Marquez έχει συγκεντρώσει μέχρι στιγμής πέντε νίκες, περισσότερες από οποιονδήποτε άλλον αναβάτη, και γι’ αυτό εξήρε την Dunlop: «Όταν δοκίμασα το φαρδύτερο οπίσθιο ελαστικό πέρυσι στην πίστα του Aragon ένιωσα αμέσως καλύτερα. Μου έδωσε καλύτερη αίσθηση στην είσοδο των στροφών. Επίσης, η δουλειά που έκανε η Dunlop στο εμπρός ελαστικό έχει βελτιώσει την ισορροπία και μου δίνει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Η Dunlop έχει κάνει πραγματικά καλή δουλειά».

Μεγαλύτερη ανάπτυξη εν όψει

Σε πολλά σιρκουί, η Dunlop έχει επιλέξει ελαστικά με σκληρότερη σύνθεση από ότι το 2018, καθώς μαθαίνει για τη δυναμική των τελευταίων μοτοσυκλετών του Moto2TM. Ωστόσο, η πρόσφατη δοκιμή στην πίστα Red Bull Ring φανέρωσε λίγα από τα σχέδια της Dunlop για το 2020.

Όπως εξήγησε ο Stephen Bickley, Υπεύθυνος Μηχανικός Αγώνων: «Δοκιμάσαμε νέες κατασκευές και ενώσεις και επίσης στρέψαμε την προσοχή μας στην ανάπτυξη των εμπρός ελαστικών. Η απόδοση του πίσω ελαστικού για το Moto2ΤΜ βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε πολύ υψηλό επίπεδο. Καθώς το αναπτύσσουμε περαιτέρω, θέλουμε να εξασφαλίσουμε ότι το 2020 θα το συμπληρώσει το εμπρός ελαστικό ώστε να εξασφαλίσει τη σωστή ισορροπία και χειρισμό για τους αναβάτες. Έχουμε εξελίξει την κατασκευή του συστήματος ελέγχου Carcass Tension και τη σύνθεση της τεχνολογίας Heat Control, με στόχο μέσα στο 2020, να αυξήσουμε της ταχύτητες που αναπτύσσονται στις στροφές».

Ο Stephen εξήγησε επίσης πως η ανάπτυξη του Moto2TM μπορεί επίσης να βοηθήσει την γενικότερη εξέλιξη των hypersport ελαστικών της Dunlop: «Οι μοτοσικλέτες του Moto2ΤΜ είναι εξελιγμένα πρωτότυπα που τα οδηγούν μερικοί από τους καλύτερους αναβάτες στον κόσμο. Εκείνοι φρενάρουν, αλλάζουν κατεύθυνση και χειρίζονται τη μηχανή σε επίπεδο υψηλότερο από κάθε άλλο αναβάτη που προέρχεται από την παραγωγή. Αυτό επιτρέπει στην Dunlop να δοκιμάσει πραγματικά τις τεχνολογίες σε πολύ απαιτητικό επίπεδο».

Το επόμενο Grand Prix Moto2TM θα πραγματοποιηθεί στο Misano στις 15 Σεπτεμβρίου και η επόμενη φορά που οι ομάδες θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις καινούργιες προδιαγραφές ελαστικών της Dunlop θα είναι μετά το τέλος της σεζόν και κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών.