Skip to main content
06 02 2020 | 08:56

Ανάδειξη τοπικών προϊόντων σε προστατευόμενης ονομασίας επιδιώκει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

Ανάδειξη τοπικών προϊόντων σε προστατευόμενης ονομασίας επιδιώκει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

Τρία έως πέντε προϊόντα του πρωτογενή τομέα ανά περιφερειακή ενότητα αναζητεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με την Αγροδιατροφική της Σύμπραξη, προκειμένου να αναδειχθούν σε προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ), Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ) ή Εγγυημένα Παραδοσιακά Ιδιότυπα Προϊόντα (ΕΠΙΠ).

Το επόμενο χρονικό διάστημα, οι επτά αντιπεριφέρειες της Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με τα κατά τόπους επιμελητήρια, θα συντάξουν τις σχετικές προτάσεις ώστε να κατατεθούν στην Αγροδιατροφική Σύμπραξη, σε συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί στις 22 Φεβρουαρίου, στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Τροφίμων, Ποτών και Μηχανημάτων Detrop, στη Θεσσαλονίκη. Στη συνέχεια, ο σχεδιασμός προβλέπει τη σύνταξη μελετητικών φακέλων, ώστε να αναδειχθούν τα προϊόντα που θα προταχθούν.

Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο πρόεδρος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Κώστας Κιλτίδης, υπογράμμισε τη σημασία ανάδειξης και κατοχύρωσης των τοπικών προϊόντων, καθώς, όπως είπε, ο γεωργοδιατροφικός τομέας έχει ιδιαίτερα προϊόντα με ιδιαίτερη «ταυτότητα», ωστόσο δεν συντάσσονται φάκελοι για την κατοχύρωσή τους καθώς υπάρχουν, όπως επισήμανε, αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα.

Ενδεικτικά επισήμανε ότι χάθηκε ως προϊόν ο τοματοπολτός από την Κεντρική Μακεδονία, που ήταν ο πρώτος παγκοσμίως, ενώ υπάρχουν απειροελάχιστα στρέμματα καλλιεργούμενης βιομηχανικής τομάτας και χάθηκε και το μπούκοβο από την Αριδαία. Στα προϊόντα που μπορούν να ταυτοποιηθούν και να αναδειχθούν συμπεριέλαβε, μεταξύ άλλων, τα γαλακτοκομικά προϊόντα από αγελαδινό γάλα από το Κιλκίς, το μέλι της Χαλκιδικής, το τσάι Χολομώντα και το τσάι Ολύμπου.

Τόνισε, παράλληλα, τη σημασία της σύνδεσης των τριών παραμέτρων του γεωργοδιατροφικού τομέα (του πρωτογενή τομέα, του μεταποιητικού και της προβολής και προώθησης των προϊόντων) μαζί με τον πολιτισμό, τη γαστρονομία και τον τουρισμό.

«Όταν συνδεθούν αυτά αντιλαμβάνεστε σε τι ασύλληπτες διαστάσεις μπορεί να φτάσει ο πλολλαπλασιαστής», είπε, εκτιμώντας ότι μπορεί να ξεπεράσει το 50% και πλέον του ΑΕΠ στην Ελλάδα. «Ο πρωτογενής τομέας έχει το 3,8% του ΑΕΠ και ο γεωργοδιατροφικός έχει άνω του 35% του ΑΕΠ», σημείωσε και υπογράμμισε ότι ο γεωργοδιατροφικός τομέας μπορεί να μεγεθυνθεί, όταν συνδεθεί με τον πολιτισμό, τη γαστρονομία και τον τουρισμό.

Από την πλευρά του, ο αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Σωτήρης Μπάτος, επισήμανε ότι την πρωτοβουλία για την ανάδειξη τοπικών προϊόντων από όλες τις περιφερειακές ενότητες έλαβαν ο Περιφερειάρχης και ο πρόεδρος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης.

Επισήμανε, δε, ότι γίνονται προσπάθειες εδώ και χρόνια, όμως ήρθε η ώρα να γίνει κάτι πιο συντεταγμένο, προκειμένου να δοθεί υπεραξία στα τοπικά προϊόντα και σε όλη την αλυσίδα του πρωτογενή τομέα.