Skip to main content
02 09 2015 | 12:24

Οι μικροί παραγωγοί της Κύπρου βγαίνουν στη διεθνή αγορά

Οι μικροί παραγωγοί της Κύπρου βγαίνουν στη διεθνή αγορά

Οι μικροί Κύπριοι παραγωγοί παραδοσιακών προϊόντων συνασπίσθηκαν κάτω από το Κέντρο Προβολής & Προώθησης Παραδοσιακών Προϊόντων, για να διεκδικήσουν πίσω την εγχώρια αγορά από τα ξένα διατροφικά πρότυπα αλλά και για να τολμήσουν εξαγωγές στη διεθνή αγορά.

Το Κέντρο, ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός, ιδρύθηκε το 2012 με έδρα τη Λευκωσία, με σκοπό να στηριχθούν οι μικρές παραγωγικές μονάδες- που έχουν απόλυτη ανάγκη από σύγχρονες επιχειρησιακές υπηρεσίες- και, μαζί με αυτές η αγροτική παραγωγή που ακολουθεί φθίνουσα πορεία.

Για τις πρωτοβουλίες του Κέντρου, μίλησαν στη Voria.gr ο Μιχάλης Κραμβής και η Τζούλια Κωνσταντινίδου, δύο δραστήριοι άνθρωποι που βρίσκονται στον ιδρυτικό πυρήνα της προσπάθειας που σταδιακά συγκεντρώνει γύρω της περισσότερες υποστηρικτικές ομάδες.

Το πρώτο βήμα του Κέντρου, που αξιοποιεί εθνικά και κοινοτικά κονδύλια για τους σκοπούς του, ήταν η καταγραφή όλων των μικρών παραγωγών παραδοσιακών προϊόντων, στη Κυπριακή Δημοκρατία, περίπου 80 τον αριθμό.

Η Κύπρος έχει να προτείνει στη διεθνή αγορά, εξαιρετικά μεταποιημένα αγροτικά και κτηνοτροφικά προϊόντα: Χαλούμι, προϊόντα σταφυλιού, κουμανταρία και ζιβανία, σουτζούκος, ελαιόλαδο και ελιές, μέλι, χαρουπόμελο, αρωματικά φυτά και βότανα, ζυμαρικά, κεντήματα, πλεκτά καλάθια, αλλά και καλλυντικά από βότανα και αγνά φυσικά υλικά.

Το Κέντρο, συμμετείχε το Μάρτιο 2015 στη Food Expo και καταστρώνει τις εκθεσιακές της συμμετοχές καθώς ήδη σε αυτή την πρώτη συμμετοχή εκδηλώθηκε ενδιαφέρον για κυπριακά προϊόντα από Αμερική, Αυστραλία, αλλά και Καναδά, Βέλγιο και Γερμανία, όπου μάλιστα υπάρχουν κοινότητες Κυπρίων.

Μέχρι τα τέλη του 2015, το Κέντρο θα έχει ετοιμάσει την ιστοσελίδα του και ηλεκτρονικό κατάστημα πωλήσεων, ενώ σε νοικιασμένους χώρους στη Λευκωσία θα δημιουργήσει εκθετήριο προϊόντων.

Ο κ. Κραμβής επισημαίνει ότι το Κέντρο, που προσφέρει καθοδήγηση στις μικρές επιχειρήσεις για πιστοποιήσεις, εκπαίδευση, ένταξη σε προγράμματα επιχορηγήσεων, εκπαιδευτικές υπηρεσίες και υπηρεσίες προβολής.Στο πλαίσιο των υπηρεσιών αυτών, σημαντική θέση έχουν οι προσπάθειες για συνεργασίες με τουριστικές επιχειρήσεις, λέσχες αρχιμαγείρων, φορείς μεταφορών, σε Κύπρο, Ελλάδα και χώρες του εξωτερικού.

Πηγή: Άννη Καρολίδου, voria.gr