Skip to main content
16 10 2015 | 10:05

Με θετικό κλίμα για την αύξηση των εξαγωγών της Ελλάδας ολοκληρώθηκε η φετινή Anuga

Με θετικό κλίμα για την αύξηση των εξαγωγών της Ελλάδας ολοκληρώθηκε η φετινή Anuga

Ολοκληρώθηκε η επίσημη εθνική συμμετοχή της Ελλάδας, ως Τιμώμενης Χώρας από το Enterprise Greece, στην Anuga 2015, τη μεγαλύτερη Διεθνή Έκθεση Τροφίμων στον κόσμο, που διοργανώθηκε στην Κολωνία της Γερμανίας.

Η ελληνική συμμετοχή, έδωσε δυναμικά το παρόν με 250 συνολικά Έλληνες εκθέτες που επιδίωξαν σύναψη επιχειρηματικών συνεργασιών και επέκταση της εξαγωγικής τους δραστηριότητας. Παράλληλα, σκοπός της ελληνικής αποστολής του Enterprise Greece υπήρξε η προσέλκυση επενδύσεων στη χώρα μας μέσω σειράς προκαθορισμένων συναντήσεων, και η ανάδειξη ευκαιριών στον αγροτοδιατροφικό τομέα.

Στα εγκαίνια της Έκθεσης, το Σάββατο 10 Οκτωβρίου, η Ελλάδα πρωταγωνίστησε ως Τιμώμενη Χώρα της Anuga 2015 με μήνυμα "Invest in Taste". Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Ευάγγελος Αποστόλου, τόνισε πως για το υπουργείο αποτελεί μεγάλη προτεραιότητα η στροφή στην ποιοτική γεωργία, πιστοποιημένων δηλαδή αγροτικών προϊόντων. «Η Ελλάδα αποτελεί βασικό προμηθευτή αγροτικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές… Είναι η χώρα παραγωγής για 102 προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) και Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ) και κατατάσσεται στην 5η θέση στην ΕΕ, όσον αφορά στον αριθμό των κατοχυρωμένων ονομασιών…», ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός.

Ο Γερμανός υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κρίστιαν Σμιντ σημείωσε ότι: «είναι προς το συμφέρον όλων μας η οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας να βρει ξανά το δρόμο της προς ένα καλύτερο μέλλον» και ευχήθηκε στην ελληνική συμμετοχή τα μέγιστα οφέλη από την εκεί παρουσία της.

Στην τελετή έναρξης συμμετείχε η διοίκηση του Enterprise Greece, με την παρουσία του Προέδρου, Χρήστου Στάικου και του Διευθύνοντος Συμβούλου, Βελισσάριου Δότση. Την εθνική ελληνική συμμετοχή τίμησαν ακόμη, με την παρουσία τους ο Έλληνας πρέσβης στο Βερολίνο, Θεόδωρος Δασκαρόλης και ο γενικός πρόξενος της Ελλάδας στο Ντύσσελντροφ, Γρηγόρης Δελαβέκουρας.

Οι δύο υπουργοί είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στα περίπτερα των Ελλήνων Εκθετών και να διερευνήσουν τρόπους για την εντατικοποίηση της διμερούς συνεργασίας Ελλάδας - Γερμανίας ενώ, το Enterprise Greece διοργάνωσε μία «Ελληνική Βραδιά» στο χώρο γευσιγνωσίας του Ελληνικού Περιπτέρου. Ανάμεσα σε αυτούς υπήρξαν ξένοι αγοραστές, δημοσιογράφοι διεθνών ΜΜΕ και Έλληνες Εκθέτες.

«Το Enterprise Greece, o αρμόδιος δημόσιος φορέας για την εξωστρέφεια συμβάλλει στην εθνική προσπάθεια αναβάθμισης του αγροτοδιατροφικού τομέα μέσω της προώθησης των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό», δήλωσε ο κ. Στάικος, σημειώνοντας ότι οι Έλληνες εκθέτες με τη δυναμική τους παρουσία δίνουν ένα μήνυμα αισιοδοξίας για ένα νέο ξεκίνημα στην κατεύθυνση της ανάπτυξης της χώρας μας.

Στην κατεύθυνση της προσέλκυσης επενδύσεων πραγματοποιήθηκαν 40 συνολικά κατ' ιδίαν προκαθορισμένες συναντήσεις με επιχειρήσεις-εκθέτες από Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Ελβετία, Τουρκία, ΗΑΕ, Κατάρ, Αίγυπτο και Αργεντινή.

Στόχος ήταν η παρουσίαση επενδυτικών ευκαιριών που προσφέρει η Ελλάδα στους τομείς δραστηριοποίησής τους και συγκεκριμένα, στα γαλακτοκομικά, στα αλλαντικά και την επεξεργασία προϊόντων κρέατος, στη χυμοποιία, στα άλευρα και τα προϊόντα άρτου και ζύμης, στην παραγωγή και επεξεργασία ελαιολάδου, ξηρών καρπών, φρέσκων φρούτων και λαχανικών, αλλά και πρώτων υλών για την ευρύτερη βιομηχανία τροφίμων.

Από τα αποτελέσματα των συναντήσεων, σημαντική προοπτική εμφανίζουν για τη χώρα μας η ίδρυση μονάδων επεξεργασίας φρούτων, συσκευασίας άλευρου, μεταποίησης και συσκευασίας προϊόντων κρέατος και εγχώριων γαλακτοκομικών προϊόντων με σκοπό την κάλυψη γειτονικών ευρωπαϊκών και μη αγορών, καθώς και η ανάπτυξη επιχειρηματικών συμπράξεων στον παραδοσιακά ισχυρό για τη χώρα μας τομέα παραγωγής ελιάς και ελαιολάδου, με σκοπό την επέκταση σε αγορές της βόρειας Ευρώπης.

Ως ειδικά διαμορφωμένος χώρος εντός του ελληνικού περιπτέρου, λειτούργησε ο χώρος γευσιγνωσίας του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Ιχθυοκαλλιέργειας, όπου κατά τα εγκαίνια, περίπου 1.500 επισκέπτες δοκίμασαν εδέσματα με τσιπούρα και λαβράκι, ανακαλύπτοντας τα γευστικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά των δύο αυτών βασικών εξαγώγιμων προϊόντων της ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας.

Στον ίδιο χώρο πραγματοποιήθηκε παρουσίαση και γεύμα σε 10 ξένους δημοσιογράφους και αγοραστές, των συγκριτικών πλεονεκτημάτων που διαθέτουν το λαβράκι και η τσιπούρα ιχθυοκαλλιέργειας, που εκτρέφονται στις ελληνικές θάλασσες τηρώντας τους αυστηρότερους ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Αντίστοιχα, σε ειδικό χώρο στην αίθουσα των κατεψυγμένων, πραγματοποιήθηκαν ζωντανές επιδείξεις μαγειρικής και γευσιγνωσίας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Κατεψυγμένων Αλιευμάτων.