Skip to main content
01 02 2019 | 09:18

Δικτύωση της κτηνοτροφικής παραγωγής με την μαζική εστίαση από τον κλάδο του κρέατος

Δικτύωση της κτηνοτροφικής παραγωγής με την μαζική εστίαση από τον κλάδο του κρέατος

Τη δικτύωση του ελληνικού πρωτογενούς τομέα παραγωγής, της κτηνοτροφίας με τον κλάδο της εστίασης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό επιχειρεί μία ομάδα επαγγελματιών με μεγάλη εμπειρία στον κλάδο του κρέατος.

Η πρωτοβουλία της Hellenic Premium Meat, την οποία πλαισιώνουν καθηγητές τεχνολογίας τροφίμων, ζωοτέχνες και σεφ επιδιώκει να συντονίσει κτηνοτροφικές μονάδες, σφαγεία, μονάδες τυποποίησης και εστιατόρια ώστε ελληνικό ποιοτικό branded κρέας να φθάνει από τη φάρμα στο πιάτο του καταναλωτή.

Σε ειδική παρουσίαση του πρότζεκτ που διοργανώθηκε στις 31 Ιανουαρίου στη Θεσσαλονίκη τονίστηκε ότι το ελληνικό κρέας μπορεί να γίνει ανταγωνιστικό εφ’ όσον ελεγχθεί όλη η διαδρομή του από τη φάρμα μέχρι το τραπέζι και εφ’ όσον υπάρξει η κατάλληλη εκπαίδευση του προσωπικού της αλυσίδας.

«Με το εγχείρημα μας θέλουμε να δώσουμε στον πρωτογενή τομέα σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο τη γνώση που του λείπει και να δείξουμε τα υπόλοιπα βήματα, τι πρέπει να γίνει στο σφαγείο, στη μεταποίηση, πως θα σχεδιαστούν κάποια προϊόντα» τόνισε ο Νίκος Κασαλιάς, κτηνίατρος – μικροβιολόγος τροφίμων.

«Η Ελλάδα στον τομέα του κρέατος έχει μείνει στη δεκαετία του 1800, ενώ όλη η Ευρώπη τα τελευταία 40 - 50 χρόνια έχει έναν "playmaker" το σφαγείο που δίνει τεχνογνωσία στη φάρμα και κυρίως φτιάχνει προϊόντα και μπορεί να τα πουλήσει παντού. Στο ελληνικό μοντέλο περιμένει ο άνθρωπος της φάρμας τον έμπορο να πάει να αγοράσει το ζώο και να το μεταφέρει» είπε ο κ. Κασαλιάς. «Τον ρόλο αυτό του playmaker θέλουμε να αναλάβουμε», εξήγησε.

«Το ελληνικό κρέας μπορεί να γίνει ανταγωνιστικό γιατί μπορούμε να ελέγξουμε τα πάντα, το μικροκλίμα, το νερό, τις ζωοτροφές, τη μεταφορά, τη διαδικασία ωρίμανσης, τη διαδρομή μέχρι να φτάσει ως τελικό προϊόν στο τραπέζι του καταναλωτή» ανέφερε.

Σύμφωνα με τον κ. Κασαλιά αναγκαίες για την επίτευξη του στόχου είναι οι συνέργειες, ο καθένας να κάνει σωστά τη δουλειά και επίσης πολύ σημαντική είναι εκπαίδευση του καταναλωτή. «Οι καταναλωτές πρέπει να μάθουν πρώτα να αγοράζουν και μετά να μαγειρεύουν» είπε χαρακτηριστικά.

Η Hellenic Premium Meat (HPM), με έδρα τη Μάνδρα Αττικής, όπου δημιούργησε μονάδα επεξεργασίας από τον Νοέμβριο του 2018 διαθέτει επώνυμα προϊόντα κρέατος αμιγούς ελληνικής εκτροφής, παραγωγής και τυποποίησης σε καταστήματα εστίασης στην Αθήνα, στην Κρήτη και σύντομα στη Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Μουλκιώτη, από την Hellenic Premium Meat (HPM) έχουν ξεκινήσει εξαγωγές στο Βέλγιο και το επόμενο διάστημα αναμένεται η εξαγωγική δραστηριότητα να επεκταθεί στην Αγγλία και στη Γερμανία.

Η HPM έχει κατοχυρώσει δύο πατέντες. H πρώτη για την οποία έχει λάβει πιστοποιητικό είναι η προσθήκη ελληνικών εμβληματικών προϊόντων, όπως είναι η φέτα και το γιαούρτι στη διαδικασία παραγωγής και η δεύτερη, για την οποία θα λάβει το επόμενο διάστημα το πιστοποιητικό, είναι η αντικατάσταση ζωικών λιπαρών με ελαιόλαδο.

Ιδιαίτερη έμφαση, όπως τόνισε ο κ. Κασαλιάς, δίνεται στη θρεπτική αξία των προϊόντων, καθώς σύμφωνα με έρευνες, ένας στους δύο καταναλωτές είναι ειδικοί, κάνουν δίαιτα ή λόγων προβλημάτων υγείας ακολουθούν κατάλληλη διατροφή και αυτό έχει δημιουργήσει μία τεράστια αγορά, τα λειτουργικά τρόφιμα.

Καινοτομία αποτελούν η διαδικασία ωρίμανσης με αιθέρια έλαια, καθώς και η πρωτοποριακή τεχνική και μέθοδος συσκευασίας μέσα στην οποία το κρέας εξακολουθεί να ωριμάζει. Επίσης, δίνεται προσοχή και στη συμφωνία με τη νομοθεσία, την τιμή, την εκπαίδευση του προσωπικού της αλυσίδας, τη διατηρησιμότητα, την ασφάλεια και τη διαθεσιμότητα.

Τα προϊόντα της Hellenic Premium Meat με τα κατοχυρωμένα σήματα Grecian Prime, Agnus Greco και Greco Negro (μοσχάρια βιολογικής εκτροφής, ελληνικό αρνί και πρόβατο και μαύρος χοίρος), προέρχονται από φάρμες της Θεσσαλίας, της Κεντρικής Μακεδονίας και της Θράκης.