Skip to main content
20 06 2019 | 13:22

Η Διεπαγγελματική Ελαιολάδου επιστρέφει με τα ίδια παλιά υλικά

Η Διεπαγγελματική Ελαιολάδου επιστρέφει με τα ίδια παλιά υλικά

Μετά την επανασύνθεσή του διοικητικού της συμβουλίου και την πολύχρονη αδράνεια, λόγω της κυριαρχίας των μεγάλων τυποποιητικών επιχειρήσεων, που εμπόδιζαν τους μικρούς παραγωγούς να βάλουν μπροστά τις μηχανές και να προωθήσουν την ιδέα του ποιοτικού τυποποιημενου ελαιολάδου, φαίνεται ότι κάτι κινείτια στην Διεπαγγελματική Οργάνωση Ελαιολάδου. Το πρώτο δείγμα γραφής από την εκδήλωση της 19ης Ιουνίου στο Εθνικό Κέντρο Ερευνών, δεν είναι ενθαρρυντικό, διότι είδαμε νέα πρόσωπα να περιστρέφονται γύρω από τα ίδια θέματα που απασχολούσαν και πριν από 7 χρόνια τα "μεγάλα κεφάλια" της πάλαι ποτέ Διεπαγγελματικής. Και για να μιλήσουμε με ονόματα: Η ΠΑΣΕΓΕΣ, που ήλεγχε όλο το μηχανισμό της Διεπαγγελματικής, είναι υπό διάλυση, η Ελαΐς και η Μινέρβα που είχαν τον βασικό ρόλο στη λήψη αποφάσεων, βρίσκονται στη δίνη εσωτερικών ανακατατάξεων που προκαλεί η πώλησή τους σε άλλους επενδυτές - η μία πωλήθηκε ήδη και βρίσκεται υπό αναδιάρθρωση και η άλλη έχει βγει προς πώληση από την ελληνοελβετική μητρική.

Η τοποθέτηση του πυρηνελαιουργού, κ. Γιαννούλη, ως προέδρου έδειξε αρχικά ένα δειλό βήμα ανανέωσης. Η χθεσινή όμως εκδήλωση και η επιχειρηματολογία περί χύμα ελαιολάδου και μείωσης της κατά κεφαλήν κατανάλωσης, δείχνει ότι δεν έχουν αλλάξει πολλά πράγματα. Δυστυχώς για την ΕΔΟΕ, θα πρέπει τα μέλη της να συνειδητοποιήσουν ότι είναι τα ίδια υπεύθυνα για την προώθηση της κατανάλωσης τυποποιημένου ελαιολάδου. Είναι τα ίδια υπεύθυνα για να μην διακινείται από τα ελαιοτριβεία το ελαιόλαδο στον τενεκέ. Είναι τα ίδια υπεύθυνα για την προώθηση της ποιότητας στο παραγόμενο προϊόν και την αλλαγή της κουλτούρας των ελαιοκαλλιεργητών.

Όταν η Ελαΐς και η Μινέρβα εφάρμοζαν στρατηγικές μάρκετινγκ για να προωθούν την κατανάλωση του φτηνού "παρθένου" ελαιολάδου ή του "εξευγενισμένου ελαιολάδου", όπως αναγράφουν με μικρά γράμματα στις ετικέτες τους, έπρεπε να γνωρίζουν ότι κάποια στιγμή ο καταναλωτής θα γυρίσει την πλάτη στο υποβαθμισμένο προϊόν που του παρείχαν και θα αποκτούσαν στην ίδια τιμή είτε το εξαιρετικά παρθένο του τενεκέ - στις ελαιοπαραγωγικές περιοχές - είτε σε πολύ ακριβότερη τιμή το εξαιρετικά παρθένο τυποποιημένο από τους λίγους εγχώριους παίκτες της αγοράς που επιμένουν στο ποιοτικό πιστοποιημένο προϊόν.

Αυτό που καλούνται, λοιπόν, οι λίγοι έντιμοι τυποποιητές που έμειναν, μπορούμε να αναφέρουμε μερικά ονόματα όπως η Terra Creta, η ΑΓΡΟΒΙΜ και ο Λατζιμάς, είναι να επανενεργοποιήσουν τη Διεπαγγελματική Ελαιολάδου και να αρπάξουν την ευκαιρία που τους δίνεται με το νέο θεσμικό πλαίσιο που σύντομα θα ισχύσει από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Με στόχο να εκπαιδεύσουν παραγωγούς και καταναλωτές στην προτίμηση ποιοτικών και πιστοποιημένων προϊόντων.