Skip to main content
21 04 2015 | 11:24

Χρειαζόμαστε δύο εθνικές φιάλες ελαιολάδου για την τυποποίηση του 90% της παραγωγής

Χρειαζόμαστε δύο εθνικές φιάλες ελαιολάδου για την τυποποίηση του 90% της παραγωγής

Λιτές ετικέτες και διαφορετικό σχεδιασμό στη γυάλινη φιάλη χρειάζεται το ελληνικό ελαιόλαδο, για να μπορέσει να ξεχωρίσει στο ράφι από τα ανταγωνιστικά ισπανικά και ιταλικά. Σύμφωνα με όσα είπε κατά τη διάρκεια της εσπερίδας του ΣΕΒΙΤΕΛ, χθες, ο διευθύνων σύμβουλος της DK Consultants, Δημήτρης Καραβασίλης. συγκεκριμένα είπε ότι "το 90% των ελληνικών ετικετών ελαιολάδου εμφιαλώνονται σε μπουκάλια τύπου Dorica και Marasca - σήμακατατεθέν του ιταλικού ελαιολάδου. Η πρότασή μου προς το υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης είναι να δημιουργηθούν δύο εθνικλές φιάλες διαφορετικού σχήματος και design, στις οποίες θα εμφιαλώνεται το 90% της ελληνικής παραγωγής". Βέβαια, ο κ. Καραβασίλης δεν αναφερόταν στα premium ελαιόλαδα, με τις ακριβές συσκευασίες που απευθύνονται στους καταναλωτές με το υψηλό εισόδημα. Για το γεγονός ότι πολλοί Έλληνες παραγωγοί και τυποποιητές στοχεύουν σε αυτό το κοινό, είπε εύστοχα: "Έχουμε γίνει πρωταθλητές στις... δαχτυλιές: Οι καταναλωτές πιάνουν τα δικά μας μπουκάλια, αλλά βάζουν τελικά άλλα ελαιόλαδα στο καλάθι τους".

Μερικά από τα στοιχεία και τα συμπεράσματα στα οποία αναφέρθηκε, είναι τα εξής:

  • Στις διεθνείς αγορές αυτός που παίζει τον πρώτο ρόλο είναι ο καταναλωτής, αυτός πληρώνει όλους μας.
  • Ο μέσος όρος της καθαρής τιμής πώλησης του ελληνικού προϊόντος είναι 4,091 ευρώ ανά κιλό, ενώ του ιταλικού 3,725 ευρώ ανά κιλό (στο ράφι).
  • Πριν από 30 χρόνια δεν υπήρχε πουθενά το ελληνικό ελαιόλαδο, υπήρχε μόνο ο τενεκές.
  • Τώρα έχουμε επικεντρωθεί από τη μία στις εξαγωγές χύμα προϊόντος, το οποίο τυποποιείται και αποκτά προστιθέμενη αξία στην Ιταλία και από την άλλη στα ακριβά premium προϊόντα με τις πολύ ακριβές συσκευασίες - πολλές φορές και μεγαλύτερου κόστους από το περιεχόμενο - που απευθύνονται μόνο στα πολύ υψηλά εισοδήματα.
  • Έχουμε αφήσει όλο το "μεσαίο" χώρο για τους Ιταλούς και τους Ισπανούς, δηλαδή τα προϊόντα mainstream.
  • Οι λιτές ετικέτες είναι η νέα τάση
  • Το 73-85% των αγοραστικών αποφάσεων λαμβάνεται στο σημείο πώλησης
  • Η Ελλάδα δεν έχει εφαρμόσει ακόμα τα νέα μέτρα της Ε.Ε., που ισχύουν από 1/1/2015, για τη συσκευασία και την ετικέτα του ελαιολάδου. Αυτό οφείλεται σε ασυνεννοησία.
  • Οι εξαγωγικές κοινοπραξίες, ενώ κάτι πολύ απλό, δεν έχουν κατοχυρωθεί θεσμικά στην Ελλάδα, δεν αναγνωρίζονται.