Skip to main content
13 10 2014 | 10:09

Ετοιμάζεται ο φάκελος για το σήμα ΠΓΕ «Ελιά Αγρινίου», εγκαταλείπεται το ΠΟΠ

Υπό κατάθεση βρίσκεται ο φάκελος για την κατοχύρωση-αναγνώριση του σήματος Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης «Ελιά Αγρινίου». Σύμφωνα με τα στοιχεία του φακέλου, η καλλιέργεια της ελιάς αποτελεί για την περιοχή βασικό πυλώνα στήριξης της οικονομίας. Στα διοικητικά όρια του Δήμου Αγρινίου μόνο, καλλιεργούνται συνολικά 130.440 στρέμματα και από αυτά τα 36.390 στρέμματα είναι ελιές για την παραγωγή ελαιολάδου, τα 82.456 στρέμματα είναι ελιές επιτραπέζιες και περίπου 11.600 στρέμματα είναι ελιές διπλής κατεύθυνσης.

Οι ποικιλίες που καλλιεργούνται για επιτραπέζιες είναι κυρίως η χονδροελιά ή κονσερβοελιά Αγρινίου και η Καλαμών, ενώ οι ποικιλίες που καλλιεργούνται για ελαιόλαδο είναι κυρίως η Κορωνέικη και η Κουτσουρελιά. Πρόκειται συνεπώς για μία ιδιαίτερα δυναμική καλλιέργεια, η οποία στηρίζει την τοπική οικονομία δεδομένου ότι αντιπροσωπεύει το 50 % της συνολικής γεωργικής παραγωγής βάσει της έκτασης που χρησιμοποιείται.

«Η Ένωση Αγρινίου έχει επενδύσει στην ελιά, δημιουργώντας τη μεγάλη υποδομή στη Σπολάιτα, όπου εδρεύει το εργοστάσιο επεξεργασίας-τυποποίησης, αλλά και οργανώνοντας υπηρεσίες για την προώθηση του προϊόντος στην ευρωπαϊκή και όχι μόνο αγορά», αναφέρεται στο site της Ένωσης.

To 2010 είχε κατατεθεί φάκελος στο ΥπΑΑΤ για την αναγνώριση της Ελιάς Αγρινίου ως ΠΟΠ (Προϊόν Ονομασίας Προέλευσης). Σύμφωνα με υποδείξεις και συζητήσεις με την αρμόδια υπηρεσία για την αναγνώριση ως ΠΟΠ απαιτείται να τεκμηριωθεί ο δεσμός του προϊόντος με τον ανθρώπινο παράγοντα, τις καλλιεργητικές τεχνικές και τα εδαφοκλιματικά στοιχεία της γεωγραφικής ζώνης και να αποδειχθούν όλα επιστημονικά. Ιδιαιτέρως η φήμη που χρειάζεται να τεκμηριωθεί με ετικέτες εμπορίας προϊόντων με την ονομασία «Ελιά Αγρινίου» και αντίστοιχων τιμολογίων. Για το λόγο αυτό η Ένωση Αγρινίου αποφάσισε την αναγνώριση της Ελιάς Αγρινίου ως ΠΓΕ (Προϊόν Γεωγραφικής Ένδειξης), που προσφέρει τα ίδια οφέλη με το ΠΟΠ (φήμη, σήμανση), χωρίς να εισέρχεται σε λεπτομέρειες για το δεσμό του προϊόντος, αλλά αναδεικνύει εξίσου την ιδιαιτερότητά του και τη φήμη του και αποτελεί συντομότερη διαδικασία αναγνώρισης.