Skip to main content
21 04 2015 | 09:53

Εθνική: Σε 5 έτη θα μειωθεί η εγχώρια παραγωγή ελαιολάδου κατά 10%, λόγω νέας ΚΑΠ

Εθνική: Σε 5 έτη θα μειωθεί η εγχώρια παραγωγή ελαιολάδου κατά 10%, λόγω νέας ΚΑΠ

Στην εκτίμηση ότι "τα μειωμένα κονδύλια της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής θα περιορίσουν την ελληνική παραγωγή ελαιολάδου κατά 10% την επόμενη πενταετία", προέβη η Εθνική Τράπεζα, σε μελέτη της για το ελαιόλαδο που θα δημοσιευθεί στις αρχές Μαΐου. Τα βασικά συμπεράσματα της μελέτης παρουσίασε κατά τη διάρκεια της εσπερίδας του ΣΕΒΙΤΕΛ, χθες, η επικεφαλής της υποδιεύθυνσης Ανάλυσης Επιχειρηματικότητας της τράπεζας, Τζέση Βουμβάκη. Μερικά από τα στοιχεία και τα συμπεράσματα στα οποία αναφέρθηκε, είναι τα εξής:

  • Όλη η παγκόσμια αύξηση της παραγωγής ελαιολάδου των τελευταίων 20 ετών έχει τροφοδοτήσει την αύξηση των εξαγωγών της Ισπανίας και της Ιταλίας. Η Ελλάδα έχει μείνει στάσιμη.
  • Η Ιταλία μπαίνει στον χάρτη του εξαγωγικού εμπορίου, όχι λόγω ποσότητας, αλλά λόγω branding και τυποποίησης του χύμα από τις άλλες χώρες (Ισπανία, Ελλάδα).
  • Η μείωση του εισοδήματος του παραγωγού ανά κιλό ελιάς με τη νέα ΚΑΠ θα είναι -40% για την Ελλάδα, -30% για την Ισπανία και την Ιταλία.
  • Αυτό μπορεί να μας βοηθήσει να προχωρήσουμε μόνοι μας σε μια μετάβαση προς ένα διαφορετικό μοντέλο παραγωγής, χωρίς τα δεκανίκια της Ιταλίας.
  • Η τεράστια αύξηση στις εξαγωγές της επιτραπέζιας ελιάς την τελευταία 20ετία, μπορεί να βοηθήσει έμμεσα την αύξηση της ζήτησης για τα ελληνικά premium ελαιόλαδα.
  • Εάν καταφέρουμε να πείσουμε έναν στους 10 τουρίστες που έρχονται στη χώρα μας να καταναλώνει, σε βάθος πενταετίας, 5 κιλά ελαιόλαδο τον χρόνο, θα μπορέσουμε να εξάγουμε τυποποιημένα όλο το προϊόν που αυτή τη στιγμή εξάγεται χύμα.
  • Αυτό σημαίνει αύξηση της αξίας των εξαγωγών κατά 250 εκατ. ευρώ.

Το Agro24.gr ζήτησε από τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Δημήτρη Γελαλή, να σχολιάσει το θέμα της μείωσης της παραγωγής ελαιολάδου στα επόμενα πέντε χρόνια και μας απάντησε ότι "είναι στο χέρι μας να μη συμβεί αυτό. Με τις κατάλληλες ενέργειες μπορούμε να αυξήσουμε την παραγωγή αντί να τη μειώσουμε. Μην ξεχνάμε τις μεγάλες δυνατότητες που μας δίνει ο τουρισμός στο θέμα της προώθησης των ελληνικών προϊόντων".