Skip to main content
07 04 2016 | 04:45

Το 99% των καταναλωτών διεθνώς έχουν συνδέσει το ιταλικό όνομα στο ελαιόλαδο με την απάτη

Το 99% των καταναλωτών διεθνώς έχουν συνδέσει το ιταλικό όνομα στο ελαιόλαδο με την απάτη

Η πρώτη έρευνα για την άποψη των καταναλωτών παγκοσμίως για το ιταλικό έξτρα παρθένο ελαιόλαδο δημοσιεύθηκε από τo "Extract", το παρατηρητήριο που ίδρυσαν από κοινού η μεγαλύτερη οργάνωση Ιταλών ελαιοπαραγωγών Unaprol και το Ινστιτούτο Ερευνών "Ixè".

Η έρευνα δίνει μία ιδέα της αντίληψης και των προσδοκιών που έχουν οι καταναλωτές ανά τον κόσμο για το ιταλικό εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο και έχει βασιστεί σε 1.214 συνεντεύξεις που πραγματοποιήθηκαν από τις 3 έως τις 8 Οκτωβρίου 2015 κατά τη διάρκεια της Expo 2015 στο Μιλάνο.

Η ιταλική έκδοση και τα αποτελέσματά της παρουσιάστηκαν σε ειδική εκδήλωση στη Ρώμη στις 26 Φεβρουαρίου. Διαθέσιμη για τις οργανώσεις και τις επιχειρήσεις είναι από τις αρχές Απριλίου.

Σύμφωνα με την έρευνα, 86% του δείγματος γνωρίζει ή τουλάχιστον έχει ακούσει για το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, με τις ΗΠΑ να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας, με 98% αναγνωρισιμότητα του όρου, ενώ το χαμηλότερο ποσοστό εμφανίζεται στην Ασία (76%) και συγκεκριμένα στην Κίνα.

Όσον αφορά τις χώρες-παραγωγούς, το 72% των καταναλωτών γνωρίζει ότι η Ιταλία παράγει εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο.

Πάνω από το μισό των καταναλωτών γνωρίζει ότι υπάρχουν ποικίλες περιοχές παραγωγής ελαιολάδου στην Ιταλία, με τις πιο γνωστές να βρίσκονται στη νότια Ιταλία.

Όσον αφορά τη φήμη των ελαιοπαραγωγικών χωρών, η Ιταλία έρχεται πρώτη στην παγκόσμια αγορά και ακολουθείται από την Ισπανία, την Ελλάδα και την Πορτογαλία, ενώ στην Ευρώπη, η Ισπανία είναι η πιο γνωστή χώρα παραγωγής.

Σύμφωνα με την έρευνα το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο χρησιμοποιείται κυρίως ως πρόσθετο στα λαχανικά (87%), στο κρέας, το ψάρι και τα ζυμαρικά (67%) ενώ λίγο πάνω από το 40% το χρησιμοποιεί για μαγείρεμα και τηγάνισμα, με ακόμα μικρότερο ποσοστό (17%) το χρησιμοποιεί ως συστατικό στα κέικ και στο ψωμί. Περίπου 20% των κταναλωτών το χρησιμοποιεί για αισθητικούς και θεραπευτικούς σκοπούς.

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι όταν η ετικέτα γράφει κάποιο ιταλικό όνομα ή μάρκα, τότε το 54% των καταναλωτών πιστεύει ότι είναι ιταλικό προϊόν. Το ποσοστό αυτό για την Ευρώπη είναι στο 60%, για την Ασία 44% και 67% για τις ΗΠΑ. Όμως, 99% των καταναλωτών έχουν ξεκάθαρη αντίληψη ότι το ιταλικό όνομα σχετίζεται με τη νοθεία τροφίμων και την εξαπάτηση του καταναλωτή.