Skip to main content
11 04 2019 | 07:53

Ξεκινά στο διεθνές εκθεσιακό κέντρο της Θεσσαλονίκης η 5η Freskon

Ξεκινά στο διεθνές εκθεσιακό κέντρο της Θεσσαλονίκης η 5η Freskon

Πιο «ώριμη από ποτέ», αλλά διατηρώντας τη φρεσκάδα της και προσελκύοντας ολοένα και περισσότερους εμπορικούς επισκέπτες από το εξωτερικό (+15% ετησίως), πραγματοποιείται φέτος η 5η «Freskon», το διεθνές εμπορικό γεγονός φρέσκων φρούτων και λαχανικών, στο οποίο θα δώσουν το «παρών», μεταξύ άλλων, οκτώ hosted buyers, που κάνουν τζίρο άνω των 300 εκατ. έκαστος.

Η φετινή Freskon (11-13/4) εγκαινιάζεται σήμερα, στις 18.00, στο περίπτερο 13 της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης από την υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Ολυμπία Τελιγιορίδου και καλύπτοντας 12.500 τ.μ, θα διεξαχθεί με τη συμμετοχή 215 εκθετών (από 191 πέρυσι), από τις χώρες Ελλάδα, Κύπρο, Αίγυπτο, Αργεντινή, Βουλγαρία, Ιταλία, Ινδία, Ολλανδία, ΗΑΕ, Συρία, Ισπανία, Δανία, Γερμανία και Ολλανδία.

Οι hosted buyers είναι συνολικά 130 και προέρχονται από 33 χώρες, ενώ ήδη 45 χώρες έχουν κλείσει τα επιχειρηματικά τους ραντεβού. Μέσω ομαδικών συμμετοχών από τα Βαλκάνια θα βρεθούν στη Frescon 75 εμπορικοί επισκέπτες. Στο πλαίσιο αυτό, έχουν προγραμματιστεί περισσότερα από 2.500 επιχειρηματικά ραντεβού, μεταξύ εκπροσώπων ελληνικών επιχειρήσεων και παραγωγών και των ξένων προσκεκλημένων εμπορικών επισκεπτών.

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo, Κυριάκος Ποζρικίδης, χαρακτήρισε πολύ ουσιαστική και σημαντική την Freskon και υπενθύμισε ότι από πέρυσι η διοργάνωση «ταξιδεύει» στο εξωτερικό. Οπως είπε, ήδη ετοιμάζεται η φετινή ελληνική συμμετοχή στη «Fruit Attraction», στη Μαδρίτη, που θα πραγματοποιηθεί στο διάστημα 23-25/10. Μεταξύ άλλων, ο ίδιος τόνισε ότι η Freskon εντάσσεται στην πολύ δυναμική ομάδα των αγροτικών εκθέσεων, που διοργανώνει η ΔΕΘ και πρόσθεσε πως «κάθε χρόνο, οι συμμετοχές στη Freskon αυξάνονται, ενώ κλείνονται σημαντικές δουλειές από τους Έλληνες παραγωγούς».

Από την πλευρά της η υπεύθυνη για τη διοργάνωση της Fresκon, Τόνια Νικολαϊδου, επισήμανε ότι ετησίως οι εμπορικοί επισκέπτες από το εξωτερικό στην έκθεση αυξάνονται κατά 15% και πρόσθεσε ότι στη φετινή διοργάνωση ξεχωρίζει το Διεθνές Συνέδριο Ροδάκινου, ενώ η σύνδεση της παραγωγής με το λιανεμπόριο αποτελεί στο επίκεντρο του «FreshCon Market».

Ο εκδότης των Φρουτονέων, Τάκης Ορφανός, επισήμανε ότι η Freskon έχει αποδειχθεί εξαιρετικά επιτυχημένη εμπορικά και τόνισε ότι φέτος προσελκύει μεγάλο ενδιαφέρον από την Ουκρανία, τη Λευκορωσία, τη Σαουδική Αραβία και τη Ρουμανία.

Ερωτηθείς για τη φετινή παραγωγή φρούτων και λαχανικών, ο ίδιος επισήμανε ότι η χρονιά είναι από τις πιο δύσκολες των τελευταίων χρόνων στις δενδρώδεις καλλιέργειες, ενώ στον αντίποδα, όπως πρόσθεσε, εξαιρετική πορεία ακολουθούν τα κηπευτικά και τα βολβώδη λαχανικά.

Θετικό χαρακτήρισε ο ίδιος το γεγονός ότι ανακοινώθηκαν από το Mέτρο 4.2 του Προγράμματος «Αγροτική Ανάπτυξη της Ελλάδας περιόδου 2014-2020» οι επενδύσεις στη μεταποίηση, λέγοντας ότι αναμένονται να ξεπεράσουν τα 700 εκατ. ευρώ σε συσκευαστήρια, ψυγεία και εξοπλισμό.