Skip to main content
19 08 2015 | 12:31

Ξεκινά σήμερα δωρεάν διανομή συνεταιριστικών ροδάκινων στα Γιάννενα

Ξεκινά σήμερα δωρεάν διανομή συνεταιριστικών ροδάκινων στα Γιάννενα

Σύμφωνο συνεργασίας υπέγραψε τη Δευτέρα, 17 Αυγούστου, ο Δήμαρχος Ιωαννίνων, Θωμάς Μπέγκας με τον πρόεδρο της Κοινοπραξίας Συνεταιρισμών Ομάδων Παραγωγών Ημαθίας Χρήστο Γιαννακάκη, ώστε να ξεκινήσει για όλη την Περιφερειακή Ενότητα Ιωαννίνων η διανομή φρούτων και κηπευτικών, σε ευπαθείς κοινωνικά ομάδες, απόρους και ιδρύματα.

Η διανομή θα ξεκινήσει σήμερα Τετάρτη, 19 Αυγούστου, καταρχήν με 40 τόνους ροδάκινα.

Η διανομή δεν αφορά το γνωστό Πρόγραμμα Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής – για το οποίο συνεχίζεται η υποβολή αιτήσεων των δυνητικά ωφελούμενων μέχρι τις 26 Αυγούστου – αλλά γίνεται παράλληλα με αυτό και για να υλοποιηθεί, αξιοποιεί την Κοινωνική Σύμπραξη των φορέων, που έχει δημιουργηθεί για το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Πρόκειται για την υλοποίηση Κανονισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που ενισχύει Έλληνες παραγωγούς, για να διαθέσουν τα προϊόντα τους σε ευπαθείς κοινωνικά ομάδες, καλύπτοντας μέρος των απωλειών, που έχουν υποστεί εξαιτίας του ρωσικού εμπάργκο.

Σταδιακά θα συνεχίζεται η διανομή τροφίμων μέχρι 30 Ιουνίου 2016. Τα προϊόντα που θα διατεθούν, θα είναι: ροδάκινα, νεκταρίνια, μήλα, αχλάδια, ακτινίδια, σταφύλια, δαμάσκηνα, εσπεριδοειδή και κηπευτικά.

Ο Δήμος Ιωαννιτών, ως επικεφαλής εταίρος της Κοινωνικής Σύμπραξης του Προγράμματος Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής, για την Π.Ε. Ιωαννίνων, προχώρησε στο σύμφωνο συνεργασίας με την Κοινοπραξία Συνεταιρισμών Ομάδων Παραγωγών Ημαθίας, ενώ χθες το πρωί πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με όλους τους συνεργαζόμενους φορείς στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Ιωαννίνων, ώστε να επιλυθούν όλα τα διαδικαστικά ζητήματα, για να φτάσει η βοήθεια σε όλους όσοι την έχουν ανάγκη, σε όλη την Π.Ε. Ιωαννίνων.

Όπως τόνισε ο αρμόδιος για την Κοινωνική Πολιτική Αντιδήμαρχος Ιωαννίνων, Παντελής Κολόκας, απευθυνόμενος σε όλους τους εκπροσώπους των φορέων, «η διανομή τροφίμων που ξεκινάει την Τετάρτη είναι ο προπομπός και για την υλοποίηση του Προγράμματος Επισιτιστικής Βοήθειας. Είναι σημαντικό να βρούμε τον τρόπο συνεργασίας ώστε να φτάσει η βοήθεια σε όλους τους συμπολίτες μας που την έχουν ανάγκη και να αξιοποιούμε με τον καλύτερο τρόπο κάθε πρόγραμμα που προσφέρεται».

Θα πρέπει να διευκρινιστεί πως η διανομή φρούτων και κηπευτικών, μέσω της συγκεκριμένης διαδικασίας, δεν ακολουθεί την αυστηρότητα των πολύ περιορισμένων εισοδηματικών κριτηρίων, που θέτει το πρόγραμμα Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής και ήταν κάτι το οποίο επεσήμανε ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Ηπείρου, Αντιπεριφερειάρχης Οδυσσέας Πότσης. «Γνωρίζουμε όλοι – είπε ο κ. Πότσης- πως υπάρχει ένα ποσοστό συνανθρώπων μας, που έχει ανάγκη βοήθειας και δεν καταγράφεται επίσημα στο πρόγραμμα. Είναι κάτι που αναγνωρίζει και το αρμόδιο Υπουργείο. Είναι πολύ σημαντικό το ότι μπορούμε να συνδράμουμε και αυτούς τους συνανθρώπους μας».

Όπως αποφασίστηκε στη σύσκεψη, που πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο Ιωαννίνων, για τους δικαιούχους της βοήθειας θα χρησιμοποιηθεί η σχετική καταγραφή, που έχει κάνει ο κάθε Δήμος και ο κάθε κοινωνικός φορέας.

Ο πρόεδρος της Κοινοπραξίας Συνεταιρισμών Ομάδων Παραγωγών Ημαθίας, Χρήστος Γιαννακάκης, σημείωσε ότι «ο Δήμος Ιωαννιτών είναι ο πρώτος Δήμος, με τον οποίο υπογράψαμε το σύμφωνο συνεργασίας, για να ξεκινήσει το πρόγραμμα και η διανομή των φρούτων την Τετάρτη». Εξήγησε ότι τα προϊόντα θα μεταφέρονται σε φορτηγά ψυγεία στα Γιάννενα και στη συνέχεια με ευθύνη των φορέων, που μετέχουν στο δίκτυο αλληλεγγύης, θα φτάνουν στους δικαιούχους.

Από την πλευρά της η Διευθύντρια της Κοινωνικής Υπηρεσίας του Δήμου Ιωαννιτών, Ρόη Ζηκίδου, υπογράμμισε πως «ο Δήμος Ιωαννιτών με τις υπηρεσίες του και τους συνεργαζόμενους φορείς ανταποκρίθηκε ταχύτατα και προχώρησαν όλες τις διαδικασίες, για να ξεκινήσει άμεσα η διανομή των τροφίμων. Με τη συνεργασία όλων μας είναι βέβαιο πως μπορούμε να ανταποκριθούμε με την ίδια ταχύτητα σε κάθε πρόγραμμα, που καλούμαστε να υλοποιήσουμε, για να ανακουφίσουμε όσους το έχουν ανάγκη».