Skip to main content
10 12 2014 | 11:52

Προβλήματα στους λογαριασμούς οδήγησαν στη μη πληρωμή δικαιούχων γεωργοπεριβαλλοντικών

Προβλήματα στους λογαριασμούς οδήγησαν στη μη πληρωμή δικαιούχων γεωργοπεριβαλλοντικών

Με ένα αντίγραφο βιβλιαρίου τραπεζικού λογαριασμού στο χέρι καλούνται να πάνε στις ΔΑΟΚ όσοι παραγωγοί έχουν λογαριασμούς οι οποίοι απορρίπτονται από την Τράπεζα, με αποτέλεσμα να μην πιστώνονται τα χρήματα γεωργοπεριβαλλοντικών ενισχύσεων στον λογαριασμό τους, σύμφωνα με εγκύκλιο του ΟΠΕΚΕΠΕ.

Εγκύκλιος του ΟΠΕΚΕΠΕ εξηγεί τι πρέπει να κάνουν όσοι δεν πληρώθηκαν τις γεωργοπεριβαλλοντικές ενισχύσεις.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με την εγκύκλιο που υπογράφει ο αντιπρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ, Κυριάκος Μπαμπασίδης, οι λόγοι για τους οποίους απορρίπτεται η πίστωση από τα τραπεζικά ιδρύματα μπορεί να είναι οι ακόλουθοι:

  • Κλειστός Λογαριασμός
  • Ανύπαρκτος Λογαριασμός
  • Προθεσμιακός Λογαριασμός
  • Ασυμφωνία ονόματος

Για τις πρώτες τρεις περιπτώσεις θα πρέπει οι αρμόδιες ΔΑΟΚ, να ειδοποιούν τους παραγωγούς ενημερώνοντάς τους παράλληλα για την φύση του προβλήματος και τις ενέργειες που πρέπει να προβούν προκειμένου να διορθωθεί το πρόβλημα. Οι παραγωγοί, αφού πραγματοποιήσουν τις απαραίτητες διορθώσεις προσκομίζουν στις ΔΑΟΚ τα απαραίτητα δικαιολογητικά (αντίγραφο βιβλιαρίου τραπεζικού λογαριασμού).

Για την τέταρτη περίπτωση όπου υπάρχει ασυμφωνία του ονόματος του δικαιούχου με το όνομα του τραπεζικού λογαριασμού, ο παραγωγός οφείλει να εντοπίσει πού βρίσκεται το λάθος (στοιχεία τραπεζικού λογαριασμού). Εφόσον το λάθος εντοπισθεί στο όνομα του τραπεζικού λογαριασμού οφείλει να κάνει διόρθωση στην τράπεζα και στην συνέχεια σε μετέπειτα αποστολή του αρχείου από τον ΟΠΕΚΕΠΕ προς την τράπεζα θα πιστωθεί το ποσό κανονικά.

Η εγκύκλιος του ΟΠΕΚΕΠΕ αναφέρει τα εξής: Στα πλαίσια της αποτελεσματικότερης διαχείρισης των απορρίψεων αριθμών IBAN, όπου κατά τη διαδικασία της πίστωσης των τραπεζικών λογαριασμών των δικαιούμενων ποσών του τρέχοντος ή παρελθόντων ετών το τραπεζικό ίδρυμα δεν ταυτοποιεί τον σχετικό λογαριασμό και απορρίπτει την κίνηση, προκειμένου να διορθώνονται οι προβληματικοί λογαριασμοί στις δηλώσεις εφαρμογής / αιτήσεις πληρωμής σε συντομότερο χρονικό διάστημα, προβλέπονται τα εξής:

Μετά από κάθε πληρωμή και αφού επιστραφεί από την Τράπεζα το αρχείο με τις απορρίψεις «λόγω τραπεζικού λογαριασμού», το αρμόδιο Τμήμα Αρχείου Πληρωμών της Διεύθυνσης Πληρωμών Αγροτικών Ενισχύσεων ενημερώνει με e-mail τη Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης & Αλιείας (Δ.Α.Α.&Α.) του ΟΠΕΚΕΠΕ για την εμφάνιση του συγκεκριμένου αρχείου της τράπεζας στη μηχανογραφική εφαρμογή υποστήριξης του Μέτρου. Η Δ.Α.Α. & Α. εν συνεχεία ενημερώνει τις ΔΑΟΚ, ως Φορείς Υλοποίησης του Μέτρου και τήρησης των φυσικών φακέλων των παραγωγών, για την ύπαρξη αιτήσεων αρμοδιότητας τους που έχουν το συγκεκριμένο πρόβλημα.»