Skip to main content
24 07 2019 | 12:49

Η προώθηση των κοκτέιλ με βάση το τσίπουρο ευνοεί ολόκληρο τον αμπελοοινικό τομέα

Η προώθηση των κοκτέιλ με βάση το τσίπουρο ευνοεί ολόκληρο τον αμπελοοινικό τομέα

Το "D. & E. Athenian Pina" είναι ένα κοκτέιλ εμπνευσμένο από την Pina Colada, αλλά με βάση το τσίπουρο και περιέχει άνηθο, γλυκάνισο, λάδι καρύδας και μία φέτα ανανά. Ο Δημήτρης Κιάκος, mixologist και συνέταιρος στην pub "Το Λοκάλι" (Σαρρή 44, Ψυρρή, Αθήνα) μας εξηγεί ότι το όνομα του κοκτέιλ και συγκεκριμένα τα αρχικά D. και E. είναι φόρος τιμής στις κυρίες Ντένυ (Denny) Καλλιβωκά και Ελένη Νικολούλια εκπρόσωποι του Difford's Guide στην Ελλάδα, που βρίσκονται πίσω από τα σεμινάρια "Aegean Cocktails & Spirits". Οι ίδιες ξεκίνησαν την προσπάθεια προώθησης του ελληνικού κοκτέιλ με βάση τα ελληνικά αποστάγματα και άλλες παραδοσιακές πρώτες ύλες της χώρας μας από το 2015 και πλέον ήρθε η ώρα η προσπάθειά τους να λάβει μαζικό χαρακτήρα.

Γι' αυτό το λόγο, χθες, Τρίτη βράδυ, μας είχαν καλέσει όλους τους δημοσιογράφους στο "Λοκάλι" ο Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ) και ο Οργανισμός Enterprise Greece, προκειμένου να μας μιλήσουν για την έναρξη της εκστρατείας προώθησης των "ελληνικών κοκτέιλ" στην εσωτερική αλλά και στην εξωτερική αγορά.

Από αριστερά: Ο πρόεδρος του Enterprise Greece, Γρηγόρης Στεργιούλης και ο πρόεδρος του ΣΕΑΟΠ και ιδιοκτήτης της "Ούζο Πλωμαρίου Ισιδώρου Αρβανίτου", Νίκος Καλογιάννης.

Ο πρόεδρος του ΣΕΑΟΠ και ιδιοκτήτης της "Ούζο Πλωμαρίου Ισιδώρου Αρβανίτου", Νίκος Καλογιάννης, μας εξηγεί πώς οι ποτοποιοί αποφάσισαν να προχωρήσουν σε αυτή την κίνηση: "Άλλαξε μεν η εποχή. Αλλά τα νέα παιδιά βρίσκονται πάλι στα μπαρ, ακούνε μουσική. Εκεί καταναλώνουν τα αποστάγματα. Συμφωνήσαμε με τον πρόεδρο του Enterprise Greece, τον κ. Στεργιούλη ότι πρέπει να πάμε στα μπαρ και να προωθήσουμε τα ελληνικά αποστάγματα, με τη μορφή του κοκτέιλ. Αυτό είναι η αρχή. Και όχι μόνο στην Ελλάδα, θα πάμε και στο μεγαλύτερο bar show της Ευρώπης που είναι στο Βερολίνο, θα είμαστε παρόντες, με Έλληνες μπάρμεν, mixologists, ελληνικά προϊόντα, ελληνικά κοκτέιλ και πιστεύω ότι μπορούμε να κάνουμε την ανατροπή. Όταν το ελληνικό απόσταγμα πάει στο ελληνικό μπαρ και αγαπηθεί και χρησιμοποιηθεί σωστά από τους Έλληνες mixologists, τότε δεν δίνουμε μόνο ένα εισόδημα σε μας, τους ποτοποιούς, δίνουμε διέξοδο στα ελληνικά αμπελοοινικά προϊόντα.

Χρησιμοποιήστε τα ελληνικά αποστάγματα στα κοκτέιλ σας και βάλτε τα στα μπαρ να φαίνονται. Δεν επιτρέπεται να έρχεται ένας τουρίστας και να μην καταναλώνει παντού ελληνικά προϊόντα."

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Enterprise Greece, Γρηγόρης Στεργιούλης, είπε:

Πριν από 2-3 μήνες καθήσαμε στο γραφείο και είπαμε: «Γιατί υπάρχει γκράπα; Γιατί υπάρχουν τόσα προϊόντα ξένα;» Ψάχνοντας τα πράγματα λίγο παραπάνω, είδαμε ότι το ελληνικό κρασί, που είναι ο πρεσβευτής των ελληνικών αλκοολούχων ποτών πραγματοποιεί εξαγωγές ύψους περίπου 75 εκατ. ευρώ. Και τα αποστάγματα είναι πάνω από 80 εκατ. ευρώ. Επίσης, είδαμε ποια είναι η κατανάλωση στην ελληνική αγορά σε σχέση με τις εξαγωγές μας. Έχει το προϊόν αυτό αξία; Έχει δυνατότητες να εξαχθεί και να αποτελέσει τον δούρειο ίππο εξαγωγών μας; Εμείς πιστεύουμε ναι.

Τα ελληνικά προϊόντα έχουν λόγο ύπαρξης, έχουν λόγο να βγουν στην αγορά. Εμείς θα κάνουμε ό,τι μπορούμε. Στην ελληνική αγορά θα προσπαθήσουμε να ενισχύσουμε τα προϊόντα ετικέτας, που έχουν σταθερή ποιότητα, σε αντίθεση με το χύμα. Και στη συνέχεια το ίδιο θα κάνουμε και στην εξωτερική αγορά.

Πρέπει να πιέσουμε τους πάντες και τους εαυτούς μας να προωθήσουμε προϊόντα που έχουν μεγάλη αξία, είναι πολύ υψηλής ποιότητας και πιστεύω ότι έχουν μέλλον. Και θα κάνουμε πολλές δράσεις. Ξεκινάμε σήμερα, αυτό που βλέπετε, με εξαιρετικά κοκτέιλ και θα συνεχίσουμε στο Λονδίνο, Παρίσι, Βερολίνο, έχουμε 30 εκατ. τουρίστες που θέλουμε να φύγουν έχοντας δοκιμάσει ελληνικά κοκτέιλ.

Και σας δίνω μια υπόσχεση: Η Ελλάδα επανέρχεται, η Ελλάδα είναι παντού σε όλες τις αγορές, με μία καταπληκτική ποιότητα, με μια καταπληκτική ποικιλία προϊόντων, ό,τι χωράει το μυαλό σας. Ποτέ δεν θα μπορέσουμε να βγάλουμε μεγάλες ποσότητες, αλλά να ξέρετε όλοι οι μεγάλοι παραγωγοί θα αισθανθούν την ανάσα μας στην πλάτη τους. Γιατί έχουμε τα προϊόντα και τους ανθρώπους."

Πέτρος Αλεξανδρής