Skip to main content
19 12 2014 | 11:48

Πλοίο με ρουμάνικες ζωοτροφές πήρε την επιδότηση για τη μεταφορά στα νησιά

Πλοίο με ρουμάνικες ζωοτροφές πήρε την επιδότηση για τη μεταφορά στα νησιά

Για πρώτη φορά στα 7 χρόνια που εφαρμόζεται το μέτρο επιδότησης της μεταφοράς ζωοτροφών στα ελληνικά νησιά, εγκρίνεται η χρηματοδότηση μεταφοράς καλαμποκιού για ζωοτροφή από λιμάνι της Ρουμανίας.

Το θέμα της διατήρησης του ειδικού καθεστώτος εφοδιασμού των έως 100.000 κατοίκων ελληνικών νησιών, όπως αυτό καθιερώθηκε με σχετικές Οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ήταν το βασικό αντικείμενο της συνάντησης που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα μεταξύ του προέδρου της Ένωσης Αγρινίου, Θωμά Κουτσουπιά και του γενικού διευθυντή της Ένωσης Καβάλας, Κλέαρχου Σαραντίδη. Αφορμή αποτέλεσε το γεγονός της επιδότησης ναύλων σε πλοίο που απέπλευσε απ’ τη Ρουμανία μεταφέροντας πρώτες ύλες σε νησί της χώρα μας. «Αυτό, σε μια εσφαλμένη ερμηνεία των Οδηγιών, συμβαίνει για πρώτη φορά και ανατρέπει τα έως σήμερα δεδομένα, ακυρώνοντας ουσιαστικά την ίδια τη φιλοσοφία του μέτρου, το οποίο και καθιερώθηκε με μοναδικό σκοπό τη μείωση του κόστους των μεταφορικών, μέσω της επιδότησης ναύλων, ώστε να μπορούν τα ελληνικά προϊόντα να φτάνουν στην λεγόμενη άγονη γραμμή των διάσπαρτων μικρών νησιών της πατρίδας μας. Η για πρώτη φορά επιδότηση πλοίου άλλης χώρας, ανοίγει την κερκόπορτα εξοβελισμού των εγχώριων προϊόντων, με όσες αρνητικές επιπτώσεις θα έχει αυτό, τόσο για τους Έλληνες παραγωγούς και τους συνεταιρισμούς γεωργικών προϊόντων όσο και για την εθνική οικονομία στο σύνολό της», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση. Και προσθέτει: «Εφιστούμε την προσοχή. Ο ΟΠΕΚΕΠΕ και το ελληνικό υπουργείο πρέπει να αντιδράσουν άμεσα και αποφασιστικά. Σε κάθε διαφορετική περίπτωση οι απώλειες θα είναι τεράστιες, η ζημιά μεγάλη».

Απ’ την πλευρά του, ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Καβάλας σημείωσε: «Περιμένουμε απάντηση από τον ΟΠΕΚΕΠΕ αφού υποστηρίζουμε ότι δεν μπορεί να δίνεται επιδότηση ναύλου στα πλοία του εξωτερικού για τα νησιά του Αιγαίου. Αυτό συνέβη πρώτη φορά φέτος τα 7 χρόνια που λειτουργεί ο Κανονισμός. Το περιστατικό στο οποίο αναφερόμαστε μέχρι στιγμής αφορά ένα πλοίο που φορτώθηκε από τη Ρουμανία το οποίο πήγε στην Μυτιλήνη με 5.500 τόνους καλαμποκιού. Αν συνεχιστεί αυτό το καθεστώς δεν είναι απίθανο να σημειωθεί μείωση της τιμής των προϊόντων χωρίς όμως να υπάρχει παράλληλα μείωση στην τιμή καταναλωτή».