Skip to main content
25 07 2019 | 11:40

Πώς βλέπει ο Ισπανός καταναλωτής το κρασί - έρευνα της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Οίνου της Ισπανίας

Πώς βλέπει ο Ισπανός καταναλωτής το κρασί - έρευνα της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Οίνου της Ισπανίας

Η γνώση των κινήτρων με βάση τα οποία ένας καταναλωτής επιλέγει ή όχι το κρασί σε σχέση με άλλα ποτά είναι ένα βασικό ζήτημα που πρέπει να εξεταστεί κατά τον καθορισμό της στρατηγικής μάρκετινγκ και επικοινωνίας οποιουδήποτε οινοποιείου. Για το λόγο αυτό, η Διεπαγγελματική Οργάνωση Οίνου της Ισπανίας (OIVE), σε συνεργασία με την εταιρεία BMC Strategic Innovation, πραγματοποίησε μελέτη για να εμβαθύνει στην κατανόηση του Ισπανού καταναλωτή: τις συμπεριφορές, τα κίνητρα, τις χρήσεις και τις στάσεις τους. Τα κυριότερα συμπεράσματα αυτού του «χάρτη κινήτρων του καταναλωτή κρασιού» στην Ισπανία παρουσιάστηκαν σε ημερίδα της OIVE την 1η Ιουλίου στη Μαδρίτη.

Με βάση τα επιτευχθέντα αποτελέσματα, έχουν αναλυθεί αυτές οι συμπεριφορές, οι συνήθειες κατανάλωσης και οι αγορές των διαφόρων κατηγοριών που αντικατοπτρίζονται στον Κινηματογραφικό χάρτη του κρασιού στην Ισπανία. Είναι η πρώτη φορά που πραγματοποιείται μια τέτοια μελέτη για την κατηγορία του κρασιού. Τα συμπεράσματά τους θα αποτελέσουν τη βάση για την ανάπτυξη της επικοινωνιακής στρατηγικής του διεπαγγελματικού οίνου της Ισπανίας που θα ξεκινήσει το επόμενο φθινόπωρο. Ο λεπτομερής χάρτηςτέθηκε στη διάθεση των φορέων στις 22 Ιουλίου ως ισχυρό εργαλείο για το σχεδιασμό των μελλοντικών στρατηγικών τους για την καλύτερη σύνδεση με τις προσδοκίες, τις τάσεις και τις απαιτήσεις του Ισπανού καταναλωτή.

Το βασικό "μέτρο σύγκρισης" ήταν η επιλογή του καταναλωτή μεταξύ κρασιού και μπίρας.

Ανοίγοντας τις εργασίες του συμποσίου «Born To Be Wine» της OIVE την 1η Ιουλίου στη Μαδρίτη, ο Ισπανός Υπουργός Γεωργίας, Luis Planas, απαρίθμησε τις πολλαπλές προκλήσεις για το ισπανικό κρασί: "Μειώστε τις επιπτώσεις της αλλαγής του κλίματος, σταθεροποιήστε κάθε σύνδεσμο στην αλυσίδα παραγωγής και εμπορίας, αναπτύξτε την ποιότητα των κρασιών μας για πρόσβαση στις αγορές του εξαωτερικού και επιβραδύνετε τη μείωση της κατανάλωσης κρασιού στη χώρα μας". Η κύρια πρόκληση για τον τομέα είναι η αποκατάσταση της σύνδεσης με τους εγχώριους καταναλωτές. "Η αποσύνδεση μεταξύ των καταναλωτών και του κρασιού είναι ο κύριος λόγος για τη μείωση της εσωτερικής κατανάλωσης κρασιού τα τελευταία είκοσι χρόνια", επιβεβαιώνει ο Emilio Restoy, πρόεδρος της επιτροπής μάρκετινγκ της OIVE.

Το αποτέλεσμα της έρευνας

Για να επανασυνδεθεί με την αγορά, η OIVE παρουσίασε μια κάρτα για τα κίνητρα του Ισπανού καταναλωτή κρασιού, επισημαίνοντας τις αξίες της κοινωνικής συμμετοχής, της αισθητικής απόλαυσης και της πολιτιστικής γνώσης. Με βάση την ποιοτική και ποσοτική μελέτη της BMC Strategic Innovation, η εταιρεία συμβούλων, προσδιόρισε με εργαλείο μάρκετινγκ την τοποθέτηση (positioning) του κρασιού και της μπύρας (14% του όγκου κατανάλωσης των ερωτηθέντων, 86% της κατανάλωσης αντίστοιχα). Αν η μπύρα συνδέεται με τις αξίες της «απελευθέρωσης από τη ρουτίνα της ανανέωσης, της δημιουργίας χαράς και της συνομιλίας» το κρασί εμφανίζεται ως «ευφορία της περίστασης, ο γαστρονομικός οδηγός και η δημιουργία βαθιάς σχέσης». Τα τρόφιμα και τα ποτά διευκολύνουν τη τελετουργία της πράξης κοινωνικοποίησης τονίζει η BMC.

«Φαίνεται ότι τα κύρια εμπόδια για την επιλογή ενός κρασιού για τον καταναλωτή είναι η έλλειψη δροσιστικού χαρακτήρα και η μορφή [το πώμα και ο όγκος των 75 cl]» συνοψίζει η Marta Velasco, διευθύντρια περιεχομένου της BMC, η οποία υπογραμμίζει ότι το κρασί πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της τρέχουσας αγοράς: "ο καταναλωτής είναι πρόθυμος για μηνύματα και προτάσεις που συνδέονται συγκεκριμένα με τον τρόπο ζωής του και του επιτρέπουν να ψυχαγωγείται και να πειραματίζεται, όπως επίσης να ανήκει σε μια ομάδα και καταναλώνοντας να βγαίνει από τη ρουτίνα. "

"Ακούστε τον καταναλωτή"

Για να υποκινήσει επόμενες ενέργειες και για να τροφοδοτήσει τις μελλοντικές στρατηγικές μάρκετινγκ η διεπαγγελματική Οίνου της Ισπανίας εμφάνισε μια κάρτα με μήνυμα ο κλάδος «να ακούσει τον καταναλωτή, να τον προσκαλέσει για να μπει στον κόσμο του κρασιού με την άρση των εμποδίων της πολυπλοκότητας» σημειώνει ο Emilio Restoy . "Μια χώρα παραγωγής οίνων που σέβεται τον εαυτό της πρέπει να είναι αξιόπιστη μέσα στα σύνορά της. Γι 'αυτό πρέπει να ενθαρρύνουμε τη μέτρια κατανάλωση ως εναλλακτική λύση στον ελεύθερο χρόνο ", προσθέτει ο Ángel Villafranca, πρόεδρος της OIVE.

Τα αποτελέσματα της έρευνας (στα ισπανικά) εδώ