Skip to main content
04 11 2014 | 14:45

Μόνο για οργανώσεις και φορείς τα προγράμματα προώθησης αγροτικών προϊόντων

Από την 1η Δεκεμβρίου 2015 μπαίνει σε εφαρμογή ο νέος κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη χρηματοδότηση προγραμμάτων προώθησης αγροτικών προϊόντων εντός και εκτός ΕΕ. Διατηρούνται οι περιορισμοί όσον αφορά τις εμπορικές ονομασίες των προϊόντων που θα διαφημίζονται, ενώ δεν θα μπορεί να αποτελεί το βασικό μήνυμα της καμπάνιας προώθησης η προέλευση ενός προϊόντος. Ειδικότερα, στις καταχωρήσεις και τις διαφημίσεις των προγραμμάτων, δεν θα πρέπει να φαίνεται το εμπορικό όνομα ενός προϊόντος, η μάρκα ή η εταιρεία-οργάνωση που το παράγει. Μόνο οι ετικέτες θα μπορούν να φαίνονται στα πλαίσια φεστιβάλ και εκδηλώσεων γευσιγνωσίας. Επίσης, η ονομασία προέλευσης θα πρέπει να έχει δευτερεύοντα ρόλο στο όλο δημιουργικό και να μην μπαίνει πάνω από το προϊόν.

Σύμφωνα με το νέο κανονισμό, προγράμματα μπορούν να προτείνουν:

α) οι επαγγελματικές ή διεπαγγελματικές οργανώσεις εγκατεστημένες σε κράτος μέλος και αντιπροσωπευτικές του σχετικού τομέα ή των σχετικών τομέων στο εν λόγω κράτος μέλος, και ιδίως οι διεπαγγελματικές οργανώσεις όπως αναφέρονται στο άρθρο 157 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1308/2013 και οι ομάδες όπως ορίζονται στο άρθρο 3 σημείο 2 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1151/2012, με την προϋπόθεση ότι αυτές είναι αντιπροσωπευτικές για την ονομασία που είναι προστατευόμενη βάσει του δεύτερου κανονισμού που καλύπτεται από το εν λόγω πρόγραμμα·

β) οι επαγγελματικές ή διεπαγγελματικές οργανώσεις που αντιπροσωπεύουν τον σχετικό τομέα ή τους σχετικούς τομείς σε επίπεδο Ένωσης·

γ) οι οργανώσεις παραγωγών ή ενώσεις οργανώσεων παραγωγών, όπως αναφέρονται στα άρθρα 152 και 156 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1308/2013 και αναγνωρίζονται από ένα κράτος μέλος·

δ) οι φορείς του αγροδιατροφικού τομέα που έχουν στόχο την ενημέρωση σχετικά με τα γεωργικά προϊόντα και την προώθηση των τελευταίων και στους οποίους έχει ανατεθεί, από το ενδιαφερόμενο κράτος μέλος, σαφώς οριοθετημένη αποστολή δημόσιας υπηρεσίας στο πεδίο αυτό· οι φορείς αυτοί πρέπει να έχουν νομίμως εγκατασταθεί στο εν λόγω κράτος μέλος τουλάχιστον δύο έτη πριν από την ημερομηνία της πρόσκλησης υποβολής προτάσεων που αναφέρεται στο άρθρο 8 παράγραφος 2.

Ο προϋπολογισμός των προγραμμάτων 3τούς διάρκειας από 61 εκατ. ευρώ θα αυξηθεί σε 200 εκατ. ευρώ.

Δήλωση Χόγκαν

Σηματωρός για την ανάπτυξη και την απασχόληση στην ΕΕ είναι τα ποιοτικά αγροτικά της προϊόντα τόνισε στην πρώτη του δήλωση ως Επίτροπος Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης, Φιλ Χόγκαν.

«Ένα από τα δυνατά χαρτιά της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι η ποιότητα και η διαφοροποίηση των αγρο-διατροφικών της προϊόντων. Βλέπουμε ότι υπάρχει σταθερή ανάπτυξη στις εξαγωγές μας τα τελευταία χρόνια -100 δισ. ευρώ- και είμαι αισιόδοξος καθώς ο αγρο-διατροφικός τομέας μπορεί να αποτελέσει τον κινητήριο μοχλό για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και να συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη της ΕΕ. Στο σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον, είμαι πεπεισμένος ότι το νέο καθεστώς προώθησης και ο τριπλασιασμός προϋπολογισμός για το μέτρο αυτό (200 εκατ. ευρώ το χρόνο), θα ενισχύσουν τη μεσοπρόθεσμη ικανότητα της ΕΕ να βρει νέες αγορές, να διαφοροποιήσει τις υπάρχουσες και να εξηγήσει τους καταναλωτές εντός της Ευρώπης αλλά και σε όλο τον κόσμο τα πρότυπα, τις σπουδαίες παραδόσεις και τη διαφοροποίηση των αγροτικών προϊόντων της ΕΕ».