Skip to main content
24 04 2015 | 14:12

Παπαδημητρίου: Καταδικασμένη χωρίς μάρκετινγκ η κορινθιακή σταφίδα

Παπαδημητρίου: Καταδικασμένη χωρίς μάρκετινγκ η κορινθιακή σταφίδα

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κορινθιακής Σταφίδας, Κώστας Παπαδημητρίου, σε δηλώσεις του στον τοπικό τύπο μίλησε για τη φετινή πολύ δύσκολη χρονιά του προϊόντος που θα έχει ως αποτέλεσμα τα μεγάλα αποθέματα που θα μείνουν.

Ο Κώστας Παπαδημητρίου τονίζει: «Η σταφίδα, όπως και πολλά άλλα αγροτικά προϊόντα, θέλουν παρακολούθηση και μάρκετινγκ. Αυτά τα πράγματα, όμως, δεν γίνονται σωστά. Πρέπει να δημιουργηθεί ένας φορέας».

Για την περσινή παραγωγή παρατηρεί: «Δεν τηρήθηκαν κανόνες της αγοράς και για τρίτη συνεχόμενη χρονιά η σταφίδα θα είναι με περισσεύματα, με αποθέματα. Οι πιο πολλοί παραγωγοί έχουν πάρει μόνο 30 λεπτά. Εμείς πληρώσαμε 76 λεπτά, αλλά τώρα ούτε αυτή την τιμή δεν αντέχει η αγορά. Καλλιεργήθηκαν ψεύτικες ελπίδες ότι η σταφίδα μπορεί να πάει 1 ευρώ και παραπάνω. Αγνοήθηκε η τεράστια παραγωγή από την Τουρκία. Είναι σουλτανίνα, αλλά η μία σταφίδα υποκαθιστά την άλλη.

Αν χάσουμε τη θέση μας στην αγορά, στα μείγματα της σταφίδας που αγοράζονται, θα είναι πολύ δύσκολο να επανέλθουμε. Είναι καταπληκτικό προϊόν η κορινθιακή σταφίδα, αλλά χρειάζεται μάρκετινγκ. Χωρίς αυτό είναι καταδικασμένη».

Για να αλλάξει η κατάσταση προτείνει τρία πράγματα: «Πρέπει: α) Να μειωθεί το κόστος παραγωγής. Να συνενωθούν τα μικρά κτήματα και η καλλιέργεια να γίνει πιο εκμηχανισμένη. Για παράδειγμα, ο τρύγος γίνεται από ανθρώπους και από μηχάνημα. Στις ΗΠΑ 3 άτομα με μηχάνημα τρυγάνε 100 στρέμματα τη μέρα. β) Να διερευνηθούν οι καλές ιδιότητες της σταφίδας και να γίνουν και οι κλινικές έρευνες που θα επιβεβαιώνουν και θα καθιστούν το προϊόν ως διατροφικό πυλώνα. γ) Να δημιουργηθεί ένας φορέας που θα οργανώσει σχέδιο τιμών και προβολής στο εξωτερικό. Ο φορέας αυτός να είναι μικτός, να συμμετέχουν ιδιώτες και συνεταιριστές συνεργαζόμενοι, χωρίς ο ένας να είναι πάνω από τον άλλον και οι αποφάσεις να λαμβάνονται με ομοφωνία». Φέτος θα μείνουν πολλά αποθέματα, πρέπει να βλέπουμε την αλήθεια κατάματα. Αν γίνουν αυτά που λέμε, θα βελτιωθεί, θα αλλάξει η κατάσταση. Το προϊόν είναι καλό, έχει μια μοναδικότητα και πρέπει να του δοθεί προσοχή».

Για τη μείωση της στρεμματικής ενίσχυσης με τη νέα ΚΑΠ, αναφέρει ότι: «το προϊόν πρέπει να μπορεί να λειτουργεί αυτοδύναμα, να μην στηρίζεται στην επιδότηση. Η επιδότηση να έρχεται ως ενίσχυση της τιμής».

Πηγή: eleftheriaonline.gr