Skip to main content
29 01 2015 | 12:37

Ελαιοτεχνία και FoodTouristica μαζί τον Μάιο στο Ελληνικό

Ελαιοτεχνία και FoodTouristica μαζί τον Μάιο στο Ελληνικό

Το διάστημα από τις 15 έως τις 17 Μαΐου οι κλάδοι του ελαιολάδου και της γαστρονομίας θα βρεθούν μαζί κάτω από την ίδια στέγη, στο εκθεσιακό κέντρο του πρώην Δυτικού Αεροδρομίου Ελληνικού, όπου θα πραγματοποιηθούν η «7η Ελαιοτεχνία 2015, έκθεση ελιάς και ελαιολάδου» και η 1η Foodtouristica 2015.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, «η γαστρονομία συνδέεται με τα προϊόντα διατροφής και τον τουρισμό. Εκθέσεις από έγκυρους διεθνείς οργανισμούς επικυρώνουν την γνωστή σε όλους σημασία του φαγητού και των προϊόντων διατροφής.

Η Έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (Global Report on food tourism, UNWTO) αναφέρει ότι: «ο γαστρονομικός τουρισμός αφορά ταξιδιώτες που σχεδιάζουν το ταξίδι τους, πρωτίστως ή δευτερευόντως, με στόχο να γευτούν την κουζίνα του προορισμού ή να εμπλακούν σε δραστηριότητες που σχετίζονται με τη γαστρονομία».

Σύμφωνα με έκθεση από το Food and the Tourism experience (ΟΟΣΑ), «ο τουρισμός είναι σημαντικό μέρος της σύγχρονης οικονομίας των εμπειριών και το φαγητό διαδραματίζει βασικό ρόλο. Το φαγητό είναι αναπόσπαστο τμήμα του πολιτισμού, βασικό στοιχείο της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς και ένα αυξανόμενο στοιχείο προσέλκυσης τουριστών».

Ήδη στην Ελλάδα υπάρχει το κίνηµα της Νέας Ελληνικής Κουζίνας και έχει συνεπάρει µια νέα γενιά παραγωγών οι οποίοι εκμεταλλεύονται την πλούσια τοπική γαστρονομία της χώρας. Αυτό που μένει είναι η χρονική στιγµή κατά την οποία το εν λόγω κίνηµα θα αποκτήσει µια τέτοια κρίσιµη μάζα ώστε να αλλάξει τα γαστρονομικά δεδομένα της χώρας. Και τότε η χώρα θα γίνει γαστρονομικός προορισμός.

Η Ελλάδα υποδέχεται κάθε χρόνο περίπου 13-16 εκατομμύρια αλλοδαπούς ταξιδιώτες, που σε διάστημα δεκαετίας σημαίνει πλέον των 100 εκατομμυρίων ταξιδιωτών /καταναλωτών. Οι επισκέπτες αυτοί κατά τη διάρκεια των διακοπών τους έρχονται καθημερινά σε άμεση επαφή με δεκάδες ελληνικά προϊόντα διατροφής. Το γεγονός αυτό προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία: τον σχηματισμό θετικής αντίληψης για την ελληνική κουζίνα και τα ελληνικά προϊόντα με τη διάθεση ποιοτικών γαστρονομικών προϊόντων και υπηρεσιών. Η δυνατότητα αυτή μπορεί να συμβάλει στη μεταβολή των καταναλωτικών επιλογών τους και στην αύξηση της ζήτησης για την ελληνική κουζίνα και τα ελληνικά προϊόντα, και στην αύξηση της τουριστικής δαπάνης για τα σχετικά προϊόντα/ υπηρεσίες. Η αξιοποίηση του τουρισμού στην προώθηση προϊόντων γαστρονομίας.

Η Αρχαία ελληνική κουζίνα χαρακτηριζόταν από λιτότητα και είχε ως βάση την «τριάδα της Μεσογείου»: Σιτάρι - ελαιόλαδο - κρασί, με βάση τα ψάρια και το κρέας που τρωγόταν πιο σπάνια. Αυτή η τάση στην ελληνική διατροφή συνεχίστηκε στα ρωμαϊκά και οθωμανικά χρόνια. Από πολύ παλιά το ελαιόλαδο ήταν το κυρίαρχο γαστρονομικό προϊόν.

7η Ελαιοτεχνία 2015, έκθεση ελιάς και ελαιολάδου

Στόχοι της έκθεσης είναι η ευαισθητοποίηση ελαιοπαραγωγών με σκοπό να βελτιώσουν την ποιότητα των προϊόντων τους. Η προώθηση της εξαιρετικής ποιότητος αγνού παρθένου ελαιόλαδου. Η βελτίωση των γνώσεων όσων ασχολούνται με το προϊόν αυτό. Η ενημέρωση σε σύγχρονα εργαλεία διδασκαλίας και μάθησης όσων εργάζονται σε μονάδες εστίασης. Η προώθηση της κατανάλωσης ελαιολάδου στις τοπικές αγορές.

Η FoodTouristica 2015 είναι έκθεση για τον γαστρονομικό τουρισμό. Μεσογειακές γεύσεις σε συνδυασμό με μοναδικούς τουριστικούς προορισμούς. Δείτε πληροφορίες: http://foodtouristica.com

Αποφασίσαμε την διοργάνωση των δυο εκθέσεων για να συμβάλλουμε με αυτήν την κίνηση στην τόνωση της ελληνικής ανταγωνιστικότητας, στην ανάδειξη των συνεργασιών με περεταίρω κέρδος για επιχειρήσεις και επαγγελματίες των κλάδων του ελαιολάδου και του γαστρονομικού τουρισμού, στο κτίριο Ξιφασκίας (πρώην Δυτικό αεροδρόμιο) Ελληνικό, 15-17 Μαΐου 2015. Και μαζί ο 7ος διαγωνισμός Χρυσό Αριστείον Ελαιολάδου 2015, ο οποίος θα εξελιχθεί σε δύο σκέλη. Το πρώτο σκέλος θα αφορά τον διαγωνισμό Ποιότητας Εξαιρετικού Παρθένου Ελαιολάδου (Ισχυρής, Μέτριας και Ελαφριάς έντασης Φρουτώδους), ενώ το δεύτερο σκέλος θα αφορά τον διαγωνισμό για την ανάδειξη της καλύτερης Συσκευασίας Τυποποιημένου Ελαιολάδου (Περιέκτης, Καινοτομία, Συνολική Εικόνα, Ετικέτα).»