Skip to main content
08 02 2018 | 09:48

Η έκρηξη του διαδικτύου αλλάζει το εμπόριο φρούτων και λαχανικών

Η έκρηξη του διαδικτύου αλλάζει το εμπόριο φρούτων και λαχανικών

To 2030 η παγκόσμια κατανάλωση σε φρούτα και λαχανικά θα φτάσει τα 4,8 τρισεκατομμύρια ευρώ. Αυτή είναι μία από τις διαπιστώσεις του οίκου Oliver Wyman, συμβούλου μάνατζμεντ της Messe Berlin, που διοργανώνει τη μεγαλύτερη διεθνή έκθεση φρούτων και λαχανικών στον κόσμο Fruit Logistica. Ο γερμανικός οίκος εκπόνησε την έκθεση για τις «ανακατατάξεις στα δίκτυα διανομής», που θα φέρει η εμπλοκή του διαδικτύου σε ολοένα και μεγαλύτερο μέρος των λιανικών πωλήσεων οπωροκηπευτικών. Ειδικότερα, οι νέες τεχνολογίες θα αλλάξουν το πεδίο και τη φύση της αγοράς.

Τα καλά νέα είναι ότι σε όλο τον κόσμο, περισσότερα φρούτα και λαχανικά θα καταναλωθούν τα επόμενα χρόνια και οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για φρέσκα προϊόντα. Ανάλογα με την περιοχή, η εξέλιξη αυτή θα πραγματοποιηθεί με διαφορετικές ταχύτητες και εντάσεις. Ενώ η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική θα αυξηθεί ελαφρά μόνο μέχρι το 2030, η ζήτηση στην Ασία, την Αφρική και τη Μέση Ανατολή θα αυξηθεί σημαντικά.

Εκτός από αυτή την αύξηση της ποσότητας, ο τρόπος της κατανάλωσης θα αλλάξει, με αποτέλεσμα η ζήτηση για φρούτα και λαχανικά να συνεχίσει να αυξάνεται, φθάνοντας το 32% της συνολικής κατανάλωσης μέχρι το 2030. Με ρυθμό ανάπτυξης 6%, το ηλεκτρονικό εμπόριο φέρνει νέες προκλήσεις για τους παραγωγούς και την αλυσίδα εφοδιασμού.

Αλλαγή στη διαλογή

Ενώ ο τοπικός πελάτης του σούπερ μάρκετ μπορεί να επιλέξει τις πιπεριές ή τα αβοκάντο στο κατάστημα, αυτή η επιλογή δεν είναι διαθέσιμη στο διαδίκτυο. «Επομένως, πρέπει να υπάρξει σαφής διαδικασία επιλογής πριν από το ηλεκτρονικό "ράφι". Στις συνεντεύξεις μας με τους παραγωγούς διαπιστώθηκε ότι μερικοί από αυτούς θεωρούν ότι μόνο το 25% της συγκομιδής τους είναι κατάλληλο για διανομή μέσω διαδικτύου», λέει ο Rainer Münch, συνεργάτης του οίκου Oliver Wyman και συγγραφέας της έκθεσης.

O Rainer Munch, συνεργάτης του οίκου Oliver Wyman

Η διανομή μέσω διαδικτυακών καταστημάτων παρουσιάζει επίσης νέες προκλήσεις της αλυσίδας εφοδιασμού, όπως αυξημένη ταχύτητα, ευελιξία, ακρίβεια και διαφάνεια. Οι στρατηγικές εταιρικές σχέσεις και ο μειωμένος χρόνος από τη συγκομιδή μέχρι τη διανομή, μπορούν να συμβάλουν ώστε οι καταναλωτές να λαμβάνουν γρήγορα φρέσκα προϊόντα. Παγκόσμιοι παίκτες, όπως η Walmart ή η Carrefour, θέλουν να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία blockchain για τον ακριβή συντονισμό των διαδικασιών παράδοσης, όπου οι πελάτες θα μπορούν να σαρώσουν ένα QR κώδικα στο κατάστημα και να μάθουν ποιος αγρότης έχει προμηθεύσει τα φρούτα και τα λαχανικά τους.

Τρεις ερωτήσεις προς τον Florian Hinrichs, Διευθυντή Αγοράς Ομίλου Aldi Süd

Συγχαρητήρια για τη νίκη του Retail Award 2018 για το πιο δημοφιλές τμήμα φρούτων και λαχανικών στη Γερμανία. Τι σημαίνει αυτό για την Aldi Süd;

Αυτό το βραβείο δείχνει ότι έχουμε κάνει πολλά πράγματα σωστά και ότι οι πελάτες μας βλέπουν και αποδέχονται τα μέτρα μας, από το νέο σχεδιασμό των καταστημάτων μας έως την ποικιλία των προϊόντων μας: περισσότερα βιολογικά, μεγαλύτερη ευκολία, χύμα φρούτα και λαχανικά, περισσότερη εποχικότητα και τοπικότητα.

Ποια είναι η συνταγή σας για την επιτυχία;

Ως discounter λειτουργούμε με μεγάλες ποσότητες. Αυτό μας επιτρέπει να εξασφαλίσουμε χαμηλές τιμές και να περάσουμε αυτό το κέρδος σε κόστος απευθείας στους πελάτες μας. Η επιλογή των προϊόντων μας είναι επίσης σχετικά εστιασμένη. Και έχουμε μια πολύ γνωστή ομάδα αγορών που συνεργάζεται με τους συναδέλφους μας στα καταστήματα για να βεβαιωθούν ότι οι πελάτες θέλουν να αγοράσουν τα προϊόντα μας.

Όλοι μιλούν για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Βλέπετε επίσης ένα μέλλον σε αυτό;

Παρατηρήσαμε ότι η κατανάλωση των πελατών είναι όλο και περισσότερο μεταβλητή. Αντιμετωπίζουμε αυτή τη ζήτηση αυξάνοντας τη φρεσκάδα και την ευκολία μας. Παρακολουθούμε πολύ προσεκτικά το ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι καταναλωτές σε πραγματικά καταστήματα, ωφελούνται σίγουρα από το να βλέπουν, να μυρίζουν και να αγγίζουν. Αυτό είναι και αυτό που έχουμε βιώσει στους δικούς μας κλάδους: Όσο καλύτερα παρουσιάζονται τα αγαθά, τόσο πιο επιτυχημένη είναι η επιχείρηση.