Skip to main content
07 04 2015 | 10:16

Ελέγχους για παραπλανητικές προσφορές από τα σούπερ-μάρκετ ζητά η ΕΔΟΚ

Ελέγχους για παραπλανητικές προσφορές από τα σούπερ-μάρκετ ζητά η ΕΔΟΚ

Yπηρεσίες και ελεγκτικοί μηχανισμοί πρέπει να επισκεφτούν τα σούπερ-μάρκετ, λέει η Εθνική Διεπαγγελματική Κρέατος (ΕΔΟΚ), προκειμένου να εντοπίσουν και να απαγορεύσουν τις παραπλανητικές προσφορές, ενόψει Πάσχα.

Η κατάσταση αυτή, όπως επισημαίνεται από την ΕΔΟΚ, φαίνεται πως ξεπερνά τους όρους του υγιούς ανταγωνισμού φέρνει μεγάλη αναστάτωση στην αγορά, καθώς βγαίνουν διαφημιστικά με αρνίσιο κρέας πολύ κάτω από το κόστος χονδρικής.

Αναλυτικότερα, σε σχετική ανακοίνωσή της η ΕΔΟΚ αναφέρει τα εξής: «Ενημερώνουμε τον καταναλωτή ότι εξ αιτίας της μεγάλης έλλειψης αμνοεριφίων, μείον 50% φέτος σε σχέση με την παρισινή χρονιά, οι τιμές παραγωγού είναι λίγο πάνω από τα έξη (6) ευρώ. Αν προσθέσουμε τον ΦΠΑ και την σφαγή, τότε το κόστος ανεβαίνει τουλάχιστον στα επτάμισι (7,5) ευρώ.

Η ΕΔΟΚ, μαζί με τους κτηνοτρόφους και τους παραδοσιακούς κρεοπώλες μέλη της, ως υπεύθυνος φορέας υποδεικνύει πως υπάρχει κράτος, υπηρεσίες και ελεγκτικοί μηχανισμοί που πρέπει να επισκεφτούν τα Σούπερ Μάρκετ, να απαγορεύσουν τις παραπλανητικές προσφορές, να ελέγξουν την ιχνηλασιμότητα του κρέατος, δηλαδή την προέλευση και την ποιότητά του και να δημοσιοποιούν στον Έλληνα καταναλωτή τις εκάστοτε παραβάσεις αλλά και τα μέτρα που θα λαμβάνονται εναντίων των παραβατών.

Σε κάθε περίπτωση δυο είναι τα πιθανά σενάρια που πρέπει να γνωρίζει ο καταναλωτής και να μην παρασύρεται πρώτον, σχεδόν πάντα η διάρκεια της προσφοράς είναι ολίγων ημερών και δεύτερον, οι ποσότητες που διατίθενται, είναι πολύ περιορισμένες.

Επίσης, σε ορισμένες περιπτώσεις εν αγνοία του καταναλωτή, αμνοερίφια μακράς διάρκειας τα όποια έχουν υποβληθεί σε ειδική επεξεργασία να αντέξουν σε συντήρηση έως και σαράντα ημέρες, και παρόλα αυτά προσφέρονται ως φρέσκα πασχαλινά αρνιά.

Εννοείται ότι δεν έχουν προμηθευτεί τα αμνοερίφια τώρα, πλήττοντας την μοναδική ευκαιρία του Έλληνα κτηνοτρόφου να κερδίσει κάτι, αλλά και παραπλανώντας τον καταναλωτή ως προς την ποιότητα ενώ ταυτόχρονα κερδοσκοπούν εις βάρος του.

Είναι γνωστό σε όλους τους καταναλωτές το περσινό φιάσκο της προσφοράς αρνιού τις ημέρες του Πάσχα, από γνωστή αλυσίδα σουπερ μάρκετ, που αποκαλύφθηκε ότι προσφέρθηκαν για τρεις ημέρες μόνο, συνολικά 15 αρνιά, που βέβαια δεν κάλυψαν ούτε τις ανάγκες των εργαζομένων των σουπερ μάρκετ.

Οι παραδοσιακοί επαγγελματίες του χώρου, οι κρεοπώλες, δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην προσωπική εξυπηρέτηση των πελατών τους αυτές τις ημέρες ώστε οι καταναλωτές να προμηθευτούν αυτό που ανταποκρίνεται στον οικονομικό προγραμματισμό και στις ιδιαίτερες απαιτήσεις τους.

Οι καταναλωτές από την πλευρά τους συμβάλλουν ώστε ο παραδοσιακός κρεοπώλης της γειτονιάς τους να είναι πάντα εκεί και όλες τις υπόλοιπες μέρες του έτους για την προσωπική εξυπηρέτησή τους, ώστε να παραμένει ζωντανή η μακροχρόνια σχέση που έχει δημιουργηθεί μεταξύ τους, μια σχέση εμπιστοσύνης».