Skip to main content
01 09 2016 | 09:38

Πρώτη κατηγορία φρούτων προς εξαγωγή στην Κροατία τα εσπεριδοειδή

Πρώτη κατηγορία φρούτων προς εξαγωγή στην Κροατία τα εσπεριδοειδή

Στη δημοσιότητα έδωσε ο κος Παναγιώτης Πρεβεζάνος, Σύμβουλος Α΄ του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (Ο.Ε.Υ.) της Πρεσβείας της Ελλάδας στο Ζάγκρεμπ, τον τρόπο που κινήθηκαν κατά το 2015 τα ελληνικά εξαγώγιμα προϊόντα στην κροατική αγορά.

Σύμφωνα με τα ετήσια στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΛ.ΣΤΑΤ.), οι εμπορικές συναλλαγές Ελλάδας-Κροατίας για το 2015 υποχώρησαν ελάχιστα σε σχέση με το 2014, καθώς ο περυσινός όγκος εμπορίου ανήλθε σε 171 εκατ. Ευρώ, έναντι 175,3 εκατ. το 2014. Εσπεριδοειδή, πεπόνια και καρπούζια προτιμούν οι Κροάτες από την Ελλάδα

Συγκεκριμένα, τα πετρελαιοειδή καταλαμβάνουν την πρώτη θέση στην κατάταξη των εξαγώγιμων ελληνικών προϊόντων, με ποσοστό 35,2% επί της συνολικής αξίας των εξαγωγών μας προς την Κροατία κατά το 2015. Ακολουθούν φύλλα και λεπτές ταινίες από αργίλιο με 8,6%, τα εσπεριδοειδή με 5,5%, το αργίλιο σε ακατέργαστη μορφή με 2,6% και τα φάρμακα με 2,5%.

Ωστόσο, η συνολική αξία των ελληνικών εξαγωγών διαμορφώθηκε σε 79,6 εκατ. Ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 13,2% έναντι του 2014. Από αυτό το ποσό, τα 7 εκατ. Ευρώ αντιστοιχούν σε εξαγωγές εσπεριδοειδών, πεπονιών και άλλων φρούτων, αποδεικνύοντας ότι η κροατική αγορά παραμένει φιλόξενη για αυτού του είδους τα ελληνικά προϊόντα.Οι καταναλωτικές συνήθειες των Κροατών

Σύμφωνα με δημοσκόπηση της εταιρείας «MSA Adria market research agency», που διεξήχθη τον περασμένο Μάϊο και δημοσιεύει το Γραφείο Ο.Ε.Υ. Ζάγκρεμπ, σχετικά με τις καταναλωτικές συνήθειες στην Κροατία, η πλειοψηφία των καταναλωτών (55%) προτιμά τα εγχώρια προϊόντα έναντι των εισαγομένων.

Το 60% των καταναλωτών συνηθίζει να προμηθεύεται τρόφιμα τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα στις μεγάλες αλυσίδες τροφίμων, μεταξύ των οποίων στις πρώτες θέσεις κατατάσσονται οι Konzum, Kaufland και Lidl. Μεταξύ των ερωτηθέντων, το 55% δήλωσε ότι αποδίδει μεγαλύτερη σημασία στην ποιότητα αντί στην τιμή, ενώ το 60% δύσκολα θα άλλαζε τα προϊόντα τα οποία συνηθίζει να καταναλώνει.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σειρά κροατικών προϊόντων όπως ελαιόλαδο, κρασιά και εσπεριδοειδή, παραμένουν σταθερά υψηλά στις καταναλωτικές προτιμήσεις, παρά το γεγονός ότι προσφέρονται σε σχετικά υψηλότερες τιμές συγκριτικά με τα αντίστοιχα εισαγόμενα προϊόντα.

Πηγή: froutonea.gr