Skip to main content
13 02 2018 | 09:58

Το χειρότερο ιταλικό παράδειγμα τυποποίησης αγροτικών προϊόντων μιμείται ο Μητροσύλης

Το χειρότερο ιταλικό παράδειγμα τυποποίησης αγροτικών προϊόντων μιμείται ο Μητροσύλης

Γνωστός για το βερίκοκο, την έντονη εξαγωγική του δραστηριότητα σε βερίκοκα και εσπεριδοειδή, αλλά και στον Σύνδεσμο των Εξαγωγέων Φρουτολαχανικών, ο Χρήστος Μητροσύλης. Μαζί με 2-3 άλλους ιδιώτες, ελέγχουν τη συσκευασία και την τυποποίηση της παραγωγής της Αργολίδας.

Ποια ανάγκη όμως τον ώθησε να ασχοληθεί με το ακτινίδιο; Και μάλιστα με τον χειρότερο τρόπο; Στη μεγαλύτερη έκθεση φρούτων και λαχανικών του κόσμου, στη Fruit Logistica, βρέθηκα μπροστά σε μία δυσάρεστη έκπληξη: Υπήρχαν ακτινίδια, τυποποιημένα, σε ένα καλαίσθητο χάρτινο τελάρο, με το brand name «Anifi». Μέχρι εδώ, όλα καλά.

Όποιος όμως ξέρει την Αργολίδα και την ιστορία της παραγωγής εσπεριδοειδών, θα γνωρίζει ότι το χωριό Ανυφί, στο οποίο παραπέμπει προφανώς το όνομα των ακτινιδίων, είναι στο κέντρο - γεωγραφικά - του αργολικού κάμπου και μάλιστα δεν έχει μόνο ένα συσκευαστήριο, αλλά τρία, το ένα εκ των οποίων είναι το συσκευαστήριο του κ. Μητροσύλη.

Ακολουθώντας το χειρότερο παράδειγμα των Ιταλών, δηλαδή να δίνουμε το όνομα του προϊόντος από εκεί όπου γίνεται η μεταποίηση-τυποποίηση και όχι από εκεί που προέρχεται η πρώτη ύλη, ειδικά όταν μιλάμε για ένα αγροτικό προϊόν, ο κ. Μητροσύλης φαίνεται να μην γνωρίζει τους βασικούς κανόνες του σύγχρονου μάρκετινγκ.

  • Διαλέγουμε ονόματα με μία σημασία, πίσω από την οποία μπορεί να ειπωθεί μια ιστορία. Πώς να μιλήσει κανείς για την ιστορία της παραγωγής ακτινιδίων στο Ανυφί, όταν δεν υπάρχουν;
  • Οι καταναλωτές θέλουν να γνωρίζουν από πού προέρχονται τα τρόφιμα που καταναλώνουν και, ει δυνατόν, να φτάνουν μέχρι τον παραγωγό που καλλιέργησε το φρούτο ή το λαχανικό. Εάν τους πουλήσεις κάτι που δεν αντιστοιχεί σε καμία προέλευση ή αντιστοιχεί σε ψεύτικη προέλευση, τότε δεν θα σε ξαναεμπιστευτούν.

Και μια τελευταία επισήμανση: Οι Ιταλοί έχουν πετύχει με το συγκεκριμένο μοντέλο, είτε αφορά το ελαιόλαδο της… Τοσκάνης, είτε άλλα προϊόντα για τα οποία παίρνουν πρώτη ύλη από άλλες χώρες, αλλά τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει και οι ίδιοι το μοντέλο λειτουργίας τους στο εμπόριο των αγροτικών προϊόντων. Το ίδιο κάνει και ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς, παίρνει κι από αλλού μήλα, που αλλιώς θα έμεναν αδιάθετα και τα πουλά ως Πηλίου, αλλά τουλάχιστον έχει ισχυρή παραγωγική βάση στη Ζαγορά και στο Πήλιο γενικότερα και τα αγοράζει από τους παραγωγούς σε καλές τιμές. Δεν λέω, να συμπληρώσει την γκάμα της η εταιρεία του κ. Μητροσύλη, που να σημειώσουμε εδώ ότι έχει στην επωνυμία της το όνομα ANIFI, αλλά να μην έχει στη βιτρίνα, σε περίοπτη θέση, τα ακτινίδια «Anifi». Ας αφήσει τους άλλους που πουλάνε μόνο ακτινίδια ή κυρίως ακτινίδια να προβάλουν τόσο πολύ το συγκεκριμένο προϊόν.

Πέτρος Αλεξανδρής