Skip to main content
04 04 2019 | 15:54

Εξαγορά προ των πυλών από τη Δωδώνη

Εξαγορά προ των πυλών από τη Δωδώνη

Σε διαπραγματεύσεις με εταιρεία που εδρεύει στην Αττική και δραστηριοποιείται στον ευρύτερο κλάδο των τροφίμων, βρίσκονται οι μέτοχοι της γαλακτοβιομηχανίας Δωδώνη.

Αυτό ανέφεραν στο Capital.gr πηγές κοντά στην γαλακτοβιομηχανία, οι οποίες επιβεβαίωσαν τις πληροφορίες που θέλουν τη Δωδώνη να έχει δεχτεί κρούσεις από ενδιαφερόμενους "μνηστήρες". Έσπευσαν ωστόσο να συμπληρώσουν ότι η βιομηχανία από την Ήπειρο δεν πωλείται, ... "προς ώρας".

"Η στόχευση μας είναι η μετατροπή της Δωδώνη σε εταιρεία τροφίμων”, ανέφεραν χαρακτηριστικά. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η είσοδος των μετόχων της Γαλακτοβιομηχανίας Δωδώνη στο μετοχικό κεφάλαιο της βορειοελλαδίτικης εταιρείας Unismack. Παράλληλα παραμένει το ενδιαφέρον για παραγωγική επέκταση στο εξωτερικό.

Κατά το πρόσφατο παρελθόν η εταιρεία είχε επιδιώξει να αποκτήσει θέση και στη γειτονική Ιταλία, μια δύσκολη αγορά όπως και η Γαλλία, όπου η είσοδος στο ράφι είναι δύσκολη υπόθεση. Μέχρι στιγμής πάντως, παραγωγική παρουσία εκτός Ελλάδος έχει στην Κύπρο όπου παράγει χαλούμι, οι πωλήσεις του οποίου στις διεθνείς αγορές και δη στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας "τρέχουν” με ρυθμό ανάπτυξης 20%.

Η αγορά της Ηνωμένου Βασιλείου αποτελεί black box λόγω Brexit για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται εκεί. Αν και ο διευθύνων σύμβουλος της Δωδώνη κ. Μιχάλης Παναγιωτάκης εμφανίσθηκε αισιόδοξος ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα για την εμπορική παρουσία της εταιρείας λόγω Brexit. "Στον βαθμό που η Βρετανία αποχωρήσει από την Ε.Ε. δεν θα υπάρξουν δασμοί στα προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ)", εκτίμησε ο ίδιος.

Ανέφερε πως εφέτος η Δωδώνη θα εμφανίσει ανάπτυξη 3-5% η οποία θα προέλθει τόσο από την εσωτερική αγορά όσο και από τις εξαγωγές -σήμερα τα προϊόντα της Δωδώνη βρίσκονται στα ράφια 50 χωρών. Η ανάπτυξη στην εσωτερική αγορά θα προέλθει και από την κυκλοφορία νέων προϊόντων, όπως το στραγγιστό γιαούρτι Ηπειρωτικό το οποίο βρίσκεται στα ράφια των ελληνικών σούπερ μάρκετ εδώ και δύο εβδομάδες, αλλά και από τον ανταγωνισμό και δη των μικρών παικτών που δεν διατηρούν σταθερές συνεργασίες με την οργανωμένη λιανική. Σχετικά με τις εξαγωγές ο μακροπρόθεσμος στόχος είναι αυτές να αποτελέσουν το 50% του τζίρου της από 30% που είναι σήμερα. 

Πηγή: Αλεξάνδρα Γκίτση, capital.gr