Skip to main content
16 10 2014 | 12:24

Ανταγωνισμός... ανακαινίσεων και επενδύσεων στα σούπερ μάρκετ

Επενδύσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ σε ανακαινίσεις υφιστάμενων καταστημάτων καθώς και στη δημιουργία νέων σημείων πώλησης υλοποιούν κάθε χρόνο οι δύο μεγάλοι όμιλοι του λιανεμπορίου ΑΒ Βασιλόπουλος και Μαρινόπουλος, ενώ ο ανταγωνισμός επεκτείνεται πέραν της πολιτικής προσφορών και στο μέτωπο των εξαγορών για την επέκταση του δικτύου τους.

Ο όμιλος ΑΒ Βασιλόπουλου ολοκλήρωσε πριν από λίγο καιρό την ανακαίνιση του δεύτερου μεγαλύτερου καταστήματος του στην Ελλάδα στο Ελληνικό, όπου επένδυσε φέτος πάνω από 6 εκατ. ευρώ  προσδοκώντας πως μόνο από το συγκεκριμένο υπερκατάστημα των 5.360 τ.μ  και των 18.000 κωδικών, θα μπορέσει να αντλήσει έσοδα 40 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση από 35 εκατ. ευρώ σήμερα (+10-15%).

Η συγκεκριμένη επένδυση στο Ελληνικό σηματοδοτεί και την προσπάθεια σταδιακής αλλαγής της «ταυτότητας» των σούπερ μάρκετ ΑΒ με την επιστροφή στην παλαιά δοκιμασμένη συνταγή της διάθεσης μεγάλης ποικιλίας επιλεγμένων προϊόντων υψηλότερης ποιότητας προς τους καταναλωτές.

Η θυγατρική του ομίλου Delhaize στην Ελλάδα έχει ήδη ξεπεράσει τον φετινό στόχο για επενδύσεις 75 εκατ. ευρώ στο δίκτυό της καθώς οι δαπάνες ανακαίνισης και δημιουργίας νέων καταστημάτων προσεγγίζουν ήδη τα 80 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2015 οι επενδυτικές δαπάνες της θα είναι αυξημένες κατά 20% και θα προσεγγίσουν τα 20 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τη διοίκηση της ΑΒ, μέσα στο 2014 άνοιξαν 20 νέα καταστήματα, 9 νέα franchise ενώ ανακαινίστηκαν άλλα 11 καταστήματα, με το δίκτυο του ομίλου στην Ελλάδα να αριθμεί 306 συνολικά καταστήματα στα οποία απασχολούνται περίπου πάνω από 11.000 εργαζόμενοι οι οποίοι ως επί το πλείστον απασχολούνται με καθεστώς μερικής απασχόλησης (45% πλήρους απασχόλησης). Η εταιρεία εκτιμά πως με τις νέες επενδύσεις που προγραμματίζει «είναι θέμα χρόνου να φτάσει τους 13.000 εργαζόμενους» πανελλαδικά.

Τα σχέδια της αλυσίδας εστιάζουν πλέον σε επέκταση στην αγορά της Κρήτης η οποία αποτελεί πεδίο ισχυρού ανταγωνισμού για τις λιανεμπορικές αλυσίδες λόγω των υψηλότερων εισοδημάτων και της τουριστικής κίνησης, καθώς και στη Λάρισα και τη Βόρεια Ελλάδα. Ειδικά για την Κρήτη ο όμιλος σχεδιάζει να αυξήσει τον αριθμό των καταστημάτων του από 7 σε 15 μέχρι το 2017. Στην αγορά της Κρήτης επεκτάθηκαν φέτος τόσο ο όμιλος Μαρινόπουλου εντάσσοντας στο δίκτυο franchising τα επτά καταστήματα της κρητικής αλυσίδας Elite-Αριάδνη, όσο και η Σκλαβενίτης η οποία εξαγόρασε το 60% της κρητικής αλυσίδας Χαλκιαδάκης από τον όμιλο Βερόπουλου.

Μιλώντας χθες σε δημοσιογράφους, η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος αναφέρθηκε και στο ενδιαφέρον που υπάρχει για εξαγορές άλλων αλυσίδων, σημείωσε ωστόσο πως δεν έχουν γίνει επαφές με μεγάλα σούπερ μάρκετ, και έδωσε μεγαλύτερη έμφαση στην οργανική ανάπτυξης σημειώνοντας ωστόσο πως «κάθε ευκαιρία, μικρή ή μεγάλη την έχουμε στο ραντάρ μας».

10 εκατ. ευρώ επενδύσεις από την Μαρινόπουλος

Ο έτερος μεγάλος παίκτης του λιανεμπορίου στην Ελλάδα, η Μαρινόπουλος έχει ήδη υλοποιήσει επενδύσεις άνω των 10 εκατ. ευρώ φέτος για την ανακαίνιση 51 καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα, όπως ανακοίνωσε χθες. Ο όμιλος συνεχίζει παράλληλα τη διεύρυνση του δικτύου του τόσο στην Ελλάδα όσο και στα Βαλκάνια, αριθμώντας πλέον 877 καταστήματα στο εσωτερικό (τα 441 είναι francise) και άλλα 60 σε Κύπρο, Βουλγαρία, Αλβανία και Σκόπια. Μέσα στο πρώτο 6μηνο δημιούργησε 15 νέα καταστήματα ενισχύοντας την παρουσία του κυρίως στη Κρήτη και τη νησιωτική Ελλάδα.

Πηγή: capital.gr