Skip to main content
12 01 2018 | 14:26

Με διαγωνισμό η εξαγωγή 30.000 λίτρων Ασύρτικου στη Σουηδία για το 2018 - Έρευνα για τη σουηδική αγορά από την ελληνική πρεσβεία

Με διαγωνισμό η εξαγωγή 30.000 λίτρων Ασύρτικου στη Σουηδία για το 2018 - Έρευνα για τη σουηδική αγορά από την ελληνική πρεσβεία

Χρήσιμες οδηγίες και προτάσεις για την είσοδο ελληνικών επιχειρήσεων παραγωγής κρασιού, μπίρας και ποτών στη σουηδική αγορά, παρέχει η έρευνα που δημοσιεύει το Γραφείο ΟΕΥ της Πρεσβείας της Ελλάδας στη Στοκχόλμης.

Σημειώνεται ειδικότερα, ότι η Σουηδία μαζί με την Φινλανδία και Νορβηγία, είναι οι μόνες τρεις χώρες παγκόσμια στις οποίες ισχύει κρατικό μονοπώλιο στην αγορά οινοπνευματωδών ποτών.

Στα πλαίσια αυτά, για παράδειγμα το σουηδικό μονοπώλιο διενεργεί ανοιχτούς διαγωνισμούς για την προμήθεια ποτών, όπως αυτόν που θα "τρέξει" φέτος για την προμήθεια λευκού κρασιού ποικιλίας Ασύρτικο, με προβλεπόμενο όγκο παροχής τα 30.000 λίτρα.

Η διαδικασία προμήθειας οίνων και λοιπών αλκοολούχων ποτών είναι η εξής:

  • Όλοι οι εγγεγραμμένοι προμηθευτές καλούνται να υποβάλλουν προσφορές. Επισημαίνεται ότι, για να έχει μια επιχείρηση το δικαίωμα να καταχωρηθεί στο μητρώο προμηθευτών του Systembolaget (το σουηδικό μονοπώλιο για τη διακίνηση αλκοολούχων ποτών), θα πρέπει να προηγηθεί απαραιτήτως η εγγραφή της στο Μητρώο Καταχώρισης Εταιρειών (Bolagsverket) καθώς και στην αρμόδια Φορολογική Υπηρεσία της Σουηδίας (Skatterveket).
  • Πραγματοποιείται γευσιγνωσία από αρμόδια κριτική επιτροπή και εν συνεχεία αξιολόγηση των δειγμάτων των προϊόντων. Επισημαίνεται ότι, πραγματοποιείται πάντοτε τυφλή γευσιγνωσία, καθώς τα κρασιά δοκιμάζονται υπό καθεστώς ανωνυμίας.
  • Τα κρασιά που θα αγοραστούν μετά τη γευσιγνωσία, θα πρέπει να αποσταλούν στο εργαστήριο του Systembolaget, πριν τοποθετηθούν στα ράφια των καταστημάτων.
  • Πριν την πώληση των οίνων στα καταστήματα, το Systembolaget προσκαλεί γνωστούς Σουηδούς δημοσιογράφους οίνου προκειμένου να δοκιμάσουν τα νέα κρασιά.
  • Εν συνεχεία, όταν τα κρασιά έχουν τοποθετηθεί στα ράφια, πραγματοποιείται εκ νέου γευσιγνωσία των εν λόγω οίνων από τους ιθύνοντες του Systembolaget, ούτως ώστε διαπιστωθεί ότι τα κρασιά στα ράφια είναι ακριβώς τα ίδια με εκείνα που είχαν δημοπρατηθεί προγενέστερα.
  • Η γκάμα καθώς και οι πωλήσεις των προϊόντων ελέγχονται μία φορά το χρόνο, ενώ το εργαστήριο του Systembolaget αξιολογεί επίσης καταγγελίες και παράπονα σχετικά με τα διάφορα κρασιά που πωλούνται στα καταστήματα.

Οι προτάσεις της ελληνικής πρεσβείας

Τις παρακάτω δράσεις προτείνει το γραφείο ΟΕΥ της ελληνικής πρεσβείας  στη Στοκχόλμη, εκτιμώντας ότι θα μπορούσαν να δώσουν σημαντική υποστήριξη στη προσπάθεια αύξησης των εξαγωγών στη Σουηδία και οι οποίες είναι:

1. Στοχευμένα προγράμματα προβολής τα οποία συνδυάζονται με γευσιγνωσία, στα οποία θα δίδεται ιδιαίτερη βαρύτητα στη γνωριμία των σουηδών καταναλωτών με τις εξαιρετικές ποικιλίες των ελληνικών κρασιών.

2. Υπογραμμίζεται επιπλέον ότι στα μάτια του τελικού καταναλωτή, έχει ιδιαίτερη σημασία η διαφοροποίηση ή η αντιστοίχηση των ελληνικών ποικιλιών κρασιού (π.χ. Αθήρι, Ασύρτικο, Κοτσιφάλι, Μαλαγουζιά, Μοσχοφίλερο, Ξινόμαυρο, Ρομπόλα, Σαββατιανό κλπ) με τα κυρίαρχα κρασιά/ποικιλίες του ανταγωνισμού (π.χ. Cabernet Sauvignon, Chardonnay, Merlot, Pinot Noir, Riesling, Sauvignon Blanc, Syrah κλπ).

3. Δημιουργία/προώθηση αλκοολούχων ποτών/μπίρας τα οποία εάν περιέχουν ποσοστό αλκοόλ λιγότερο του 3,5% μπορούν να πωληθούν εκτός μονοπωλίου.

4. Συμμετοχή σε επιλεγμένες Διεθνείς Εκθέσεις, όπως οι:

  • Stockholm Food & Wine, στη Στοκχόλμη. Διοργανώνεται ετησίως κάθε Νοέμβριο και η φετινή λαμβάνει χώρα μεταξύ 9-12/11.
  • Gastronord & Vinordinc (hotel, restaurants, institutional kitchens, fast food, wines, beer, spirits and ciders) στην Στοκχόλμη. Διοργανώνεται κάθε διετία και η επόμενη θα λάβει χώρα τον Απρίλιο του 2018
  • Stockholm Wine Fair, στη Στοκχόλμη. Διοργανώνεται ετησίως κάθε Μάιο και η φετινή λαμβάνει χώρα μεταξύ 4-6/5.

5. Πρόσκληση αγοραστών/διαμορφωτών κοινής γνώμης στην Ελλάδα, είτε στις παραγωγικές Περιφέρειες της χώρας μας, είτε σε Διεθνείς Εκθέσεις.6. Δράσεις προβολής/γευσιγνωσίας στην Ελλάδα, απευθυνόμενες σε ξένους επισκέπτες/τουρίστες.

Συνοδευτικά αρχεία

PDF icon ereyna-agoras-krasioy-mpiras-2018.pdf